כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מאשים את הצהרת בלפור

ראש הממשלה הפלסטיני מזהיר מהעברת שגרירות בריטניה לירושלים

מוחמד שתייה, ראש הממשלה הפלסטיני טוען שהעברת השגרירות הבריטית לירושלים תעודד את ישראל ותערער את האפשרות לפתרון שתי המדינות. בכירים במפלגה השמרנית ציינו בכמה הזדמנויות שהם ישקלו להעביר את השגרירות לירושלים

ראש הממשלה הפלסטיני מזהיר מהעברת שגרירות בריטניה לירושלים
הממשלה הפלסטינית צילום: פלאש 90

ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, מוחמד שתייה, הביע ביום שני דאגה לגבי דבריה של ראש ממשלת בריטניה, ליז טראס, המצביעים על כך שהיא שוקלת להעביר את שגרירות ארצה מתל אביב לירושלים.

בנאום לקראת ישיבת הממשלה השבועית ברמאללה, הזהיר שתייה כי כל מהלך של שגרירות רק "יעודד את הכוח הכובש, ויערער את הפוטנציאל לפתרון שתי המדינות", כך לפי הצהרה שפורסמה בסוכנות הידיעות 'וופא' הרשמית של הרשות הפלסטינית. בכירים במפלגה השמרנית ציינו בכמה הזדמנויות שהם ישקלו להעביר את השגרירות לירושלים, במיוחד ביום ראשון האחרון בוועידת ידידי ישראל השמרנים בברמינגהם ביום ראשון האחרון.

יו"ר המפלגה השמרנית ג'ייק ברי הבטיח לתמוך בישראל, "היא תישאר בטוחה והבירה בירושלים היא הבית של השגרירות החדשה שלנו" אמר ביום ראשון האחרון בברמינגהם בועידת ידידי ישראל במפלגה השמרנית.

שתייה אמר כי העברת השגרירות תפר את החוק הבינלאומי וציטט את תפקידה של בריטניה בהקמתה של ישראל באמצעות הצהרת בלפור, שתייה טען כי בריטניה עדיין אחראית למצוקת הפלסטינים. הצהרת בלפור, שניתנה ב-1917 על ידי שר החוץ דאז, ארתור ג'יימס בלפור, הביעה תמיכה בריטית ב"בית לאומי לעם היהודי" והיא נחשבת למהלך שהביא להקמתה של ישראל ב-1948.

בשבוע שעבר מספר שגרירים ממדינות ערב שלחו מכתב משותף לליז טראס, המזהיר מפני העברת שגרירות בריטניה בישראל מתל אביב לירושלים. החתומים על המכתב כללו את איחוד האמירויות הערביות ובחריין, שחתמו על הסכם אברהם עם ישראל ב-2020, יחד עם מרוקו, שנירמלה את הקשרים עם ישראל זמן קצר לאחר מכן.

שגרירות בריטניה רשות הפלסטינית ליז טראס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד