כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הכוחות כיתרו את ביתו

חילופי אש בשכם ביום כיפור: נעצר המחבל שביצע ירי לעבר אוטובוס ומונית

בתום חילופי אש כבדים בכפר סמוך לשכם, נעצר מחבל שהיה מעורב בפיגוע הירי לעבר אוטובוס ומונית בו נפצע אזרח ישראלי | הפלסטינים דיווחו על הרוג ומספר פצועים לאחר שכוחות צה"ל כיתרו את ביתו של המבוקש | כתוצאה מהירי של המחבל לעבר כוחות צה"ל, נפצע אחיו 

חילופי אש בשכם ביום כיפור: נעצר המחבל שביצע ירי לעבר אוטובוס ומונית
כוחות צה"ל צילום: דובר צה"ל

כוחות צה"ל ושירות הביטחון הכללי עצרו בשעות האחרונות מבוקש החשוד במעורבות בפעילות טרור בכפר דיר אל חאטב, סמוך לשכם, שבגזרת החטיבה המרחבית שומרון.

המבוקש, סלמאן עמראן, בן 35, תושב הכפר דיר אל חטב, פעיל חמאס צבאי, כלוא לשעבר המשתייך לתשתית חמאס צבאית אשר תכננה פיגועים נגד ישראליים. לפי גורמים במערכת הביטחון, עמראן היה מעורב בפיגוע ירי לעבר אוטובוס ומונית בו נפצע אזרח ישראלי בתחילת השבוע.

בעקבות מידע מודיעיני מדוייק של שב"כ, לוחמי צה"ל כיתרו את ביתו של החשוד. המחבל הסתגר בביתו וירה לעבר הכוחות שמחוץ לבית, והכוחות ירו לעבר הבית והפעילו אמצעים מיוחדים שכללו רימוני רסס ושימוש בדחפור.

כתוצאה מהירי של המבוקש לעבר כוחות צה"ל, נפצע אחיו של המבוקש בזמן שהיה מחוץ לבית.

כמו כן, במהלך הפעילות בכפר בוצע ירי לעבר כוחות צה״ל ממספר מוקדים. הכוחות הגיבו בירי לעבר מקורות הירי, זוהו מספר פגיעות בחמושים ומחבל אחד נהרג כתוצאה מירי הכוחות.

לאחר חילופי האש, המבוקש נכנע והסגיר את עצמו לידי לוחמי צה"ל במקום. המבוקש ונשק מסוג M-16 ששימש אותו, הועברו להמשך חקירת שירות הביטחון הכללי.

מצה"ל נמסר כי מוכרת טענה על שני אנשי תקשורת שנכחו במרחב הלחימה ונפצעו, לא ידוע כתוצאה ממה. בצה"ל הדגישו כי שהות אזרחים בלתי מעורבים במרחבי לחימה מהווה סכנת חיים ממשית.

שכם מעצר מבוקש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד