כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
יממה אחרי הסאגה בשכם

שלושה ישראלים נקלעו לחברון וחולצו ע"י שוטרים פלסטינים

שלושה ישראלים נכנסו לחברון וחולצו על ידי שוטרים פלסטינים | אירוע דומה התרחש אמש בשכם: שתי ישראליות, נכנסו לשכם עם שני ילדיהן בסמוך לכניסת יום כיפור, הם הוצאו בעזרת אנשי מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית. ההמון הפלסטיני תקף את רכב המנגנונים שבו הועברו לצה"ל, מטרת הגעתן לשכם הייתה קניית שמלה לילדה בקסבה של העיר

שלושה ישראלים נקלעו לחברון וחולצו ע"י שוטרים פלסטינים
המון פלסטיני מקיף את המקום בו הוחזקו הנשים היהודיות צילום: באדיבות המצלם

שלושה ישראלים נכנסו הערב לעיר חברון, מנגנוני הביטחון הפלסטיניים פעלו לחלצם, כאשר המון פלסטיני החל להתגודד סביבם. השוטרים הפלסטינים דאגו לחלצם מהאזור.

אירוע נוסף דומה אירע בערב יום כיפור בעיר שכם. שתי ישראליות וילדיהן, תושבי אלעד, נכנסו לשכם ביחד עם פלסטיני מקלקיליה אותו הכירו. הם זוהו על ידי פלסטינים. הפלסטינים טוענים שאלו שתפסו אותם היו אנשי "גוב האריות" - ארגון בשכם שעומד מאחורי אירועי ירי רבים בצפון השומרון. התושב מקלקיליה שהביא אותם נורה ברגלו על ידי פלסטינים ונמסר לאחר מכן למנגנונים.

אתר Ynet מדווח, כי גורמי ביטחון ישראליים שיבחו את תגובת מנגנוני הביטחון הפלסטיניים בשכם, שחילצו את האזרחיות הישראליות שנכנסו לעיר ואת ילדיהן. "ללא התגובה המהירה והחדה של המנגנונים, שהותקפו לא אחת על ידי בכירים ישראלים לאחרונה, האירוע היה מסתיים בארבע גופות", אמרו הגורמים.

דובר צה"ל מסר לפני כניסת הצום כי "אזרחים ישראלים נכנסו לעיר שכם ויצאו בליווי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים. האזרחים יועברו לתשאול במשטרה. נדגיש כי הכניסה לשטחי A אסורה ומסוכנת לישראלים".

ארגון "גוב האריות" פרסם הודעה לאחר המקרה. "השתיים טיילו עם ילדיהן בעיר העתיקה. ערנות לוחמי 'גוב האריות' גרמה לנו לעצור אותם, אנו מיישמים את דברי נביאנו שאין אנו הורגים ילדים ונשים. אנחנו אומרים לכיבוש שהורג ילדים ונשים - אנחנו לא רוצחים. אנחנו אומרים לכל מתנחל שמתנכל לנו על כבישי הגדה - לא נטפל בך כפי שטיפלנו באנשים האלה".

 

שכם פלסטינים אלימות פלסטינים אלעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד