כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
האשמות קשות

ראש הממשלה הפקיסטני על יריבו: "השקרן הכי גדול עלי אדמות"

חילופי ההאשמות בין ראש הממשלה המכהן לבין ראש הממשלה שהודח בפקיסטן. ראש הממשלה המכהן מאשים את קודמו בכך שהשאיר את המדינה בהריסות. המדינה נפגעה מההצפה הקשה ביותר בתולדותיה, 1,600 הרוגים ומיליונים שנותרו ללא קורת גג ומים נקיים

ראש הממשלה הפקיסטני על יריבו: "השקרן הכי גדול עלי אדמות"
ראש ממשלת פקיסטן מבקר אזרחים שנפגעו מהשטפונות צילום: ממשלת פקיסטן

ראש ממשלת פקיסטן, שהבז שריף, האשים את ראש הממשלה לשעבר אימראן חאן כי הוא "השקרן הגדול ביותר על פני כדור הארץ" וב"החדרת רעל לחברה" כדי "לקטב באופן מסוכן את ציבור הבוחרים" לאחר שהופל מהשלטון מוקדם יותר השנה.

בראיון הראשון שלו מפקיסטן מאז כניסתו לתפקיד ראש הממשלה באפריל האחרון, שריף, בן 70, דיבר על "הנזק" שחאן, ששלט בפקיסטן מ-2018, גרם למדינה הן במדינה והן ביחסים בינלאומיים.

פקיסטן נמצאת כעת בעיצומו של משבר כלכלי חסר תקדים, כשהיא מתמודדת עם אינפלציה גוברת, חוב בינלאומי בשמיים, ירידה ביתרות מטבע חוץ וכעת יותר מ-30 מיליארד דולר של נזק לאחר שהמדינה נפגעה מההצפה הקשה ביותר בתולדותיה, 1,600 הרוגים ומיליונים ללא קורת גג ומים נקיים.

שריף, אחיו הקטן של ראש הממשלה לשעבר נוואז שריף וחלק מאחת השושלות הפוליטיות החזקות ביותר בפקיסטן, כינה את חאן "שקרן ורמאי" שמדיניותו הותירה את הכלכלה בהריסות הוא האשים את חאן, שרץ על קמפיין נגד שחיתות, בניהול ענייני המדינה כך שיתאימו לסדר היום האישי שלו "באופן שניתן לתאר רק כפוליטיקאי חסר הניסיון, המרוכז בעצמו, האגואיסטי והבוסרי ביותר בהיסטוריה של המדינה הזאת".

חאן העלה טענות חוזרות ונשנות כי ההצבעה נגדו בפרלמנט שהביאה להדחה הייתה "מזימה זרה" נגדו מצד ארה"ב וטען שיש לו דרך דיפלומטית להוכיח זאת, למרות הכחשות פומביות מצד ארה"ב, הצבא ואישים בממשלה, ובפגישות פרטיות עם דיפלומטים.

ה'גארדיאן' הבריטי מדווח, כי הנושא התלהט עוד יותר בשבוע שעבר לאחר שהקלטות אודיו של שיחות פרטיות לא רשמיות, שערך חאן בלשכתו כשהיה ראש ממשלה, הודלפו לאינטרנט. בהדלפות האודיו נשמע חאן דן כיצד להמציא קונספירציה על איום זר.

שריף אמר כי ההקלטות שהודלפו הן "אישור שאין להפריך שהוא, חאן, השקרן הגדול ביותר על פני כדור הארץ. אני לא אומר את זה בתחושת שמחה אלא בתחושת מבוכה ודאגה. התדמית של ארצי נפגעה מאוד מהשקרים האלה שנאמרו מתוך עניין אישי מרושע".

מאז הורד מהשלטון, חאן, כיום מנהיג האופוזיציה, מלהיב את מיליוני תומכיו הנאמנים בעצרות ובנאומים ברחבי המדינה, מפיץ תיאוריות קונספירציה ומאשים את ממשלת הקואליציה בראשות שריף בהיותה מושחתת ו"הממשלה מיובאת מהמערב". הוא התחייב להילחם בבחירות הבאות, ומתכנן צעדת "הפתעה על הבירה, איסלמבאד", בשבועות הקרובים.

פקיסטן שטפונות אסונות הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד