י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
האיטלקים התערבו

עימות אווירי בשמי פולין: ארבעה מטוסי קרב רוסיים יורטו

מטוסי קרב רוסיים המריאו מקלינינגרד - רוסיה, טסו דרך שמי פולין ועברו מעל הים הבלטי. חיל האוויר של איטליה הזניק ארבעה מטוסי יורופייטר כדי ליירט את המטוסים שנאלצו לשוב אל המרחב הרוסי. המטוסים האיטלקים הוצבו בפולין מוקדם יותר השנה כחלק מנאט"ו. העימות האווירי מגיע בזמן שהמלחמה ממשיכה להשתולל באוקראינה

עימות אווירי בשמי פולין: ארבעה מטוסי קרב רוסיים יורטו
מטוסי קרב איטלקיים צילום: חיל האוויר האיטלקי

ארבעה מטוסי קרב רוסיים יורטו ונאלצו לחזור לבסיס הרוסי לאחר שהם נכנסו למרחב האווירי של פולין, כך לפי חיל האוויר של איטליה.

החיל Aeronautica Militare הודיע כי הטייסת המריאה מהעיר הרוסית קלינינגרד ועברה בין פולין לליטא, "הם טסו בנתיב תוקפני שהביא אותם לשמי פולין", חיל האוויר האיטלקי לא ציין מתי התרחשה ההפרה. לאחר מכן המשיכו המטוסים הרוסיים מעל הים הבלטי ופנו לכיוון שוודיה ומשם חזרו לרוסיה.

איטליה הזניקה במהירות ארבעה מטוסי יורופייטר בתגובה, המטוסים המריאו מבסיס התעופה מלבורק של פולין ויירטו את המטוסים הרוסיים, ואילצו אותם לחזור חזרה לקלינינגרד.

חיל האוויר האיטלקי מסר כי המטוסים הרוסיים הפרו גם את המרחב האווירי השבדי, אך טענה זו נדחתה על ידי דוברות צבא שוודיה, שמסר כי מטוסיו של פוטין היו רק מעל מים בינלאומיים, קלינינגרד הוא מחוז רוסי השוכן בין פולין לליטא.

מטוסיה של איטליה הוצבו בפולין כחלק ממשימת ההגנה האווירית של נאט"ו הקיץ. פולין היא חברה ותיקה בנאט"ו לאחר שהצטרפה ב-1999, בעוד שבדיה הגישה מוקדם יותר השנה בקשה לחברות בברית לצד השכנה פינלנד.

הגיחה המטרידה של מטוסי הקרב של רוסיה מגיעה כאשר הלחימה ממשיכה להשתולל במזרח ובדרום אוקראינה, כאשר נשיא רוסיה ולדימיר פוטין רמז שורה של איומים גרעיניים על המערב כאשר חייליו נסוגים ונמלטים לנוכח מתקפות הנגד האוקראיניות.

מטוסי קרב איטלקיים מוצבים כיום בפולין במסגרת מבצע ההגנה האווירי הבלטי, המהווה ביטוי לסולידריות של מדינות נאט"ו עם ליטא, לטביה ואסטוניה, אותן מדינות של הברית שאין להן חיל אוויר משלהן.

שיטור אווירי קבוע הוא הליך חובה, כך שבמקרה זה משימת השמירה על השמיים משותפת לבעלי ברית של נאט"ו אשר מתחלפים להפעיל פעולות בסיבובים של שלושה חודשים.

מלחמת אוקראינה רוסיה איטליה פולין נאט''ו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד