כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
נולדה בזכות הברכה של הרבי

בד"ה: אשת המשפיע נפטרה ביום הקדוש

מרת רחל שיינדל פראנק ע"ה מאנטוורפן שבבלגיה שנולדה בזכות ברכתו של הרבי ה'לב שמחה' מגור זצ"ל הלכה לעולמה בעיצומו של היום הקדוש לאחר שחלתה במחלה ל"ע והיא בת 71. בעלה רבי מנחם מנדל פראנק מחשובי המשפיעים באירופה

בד"ה: אשת המשפיע נפטרה ביום הקדוש
אילוסטרציה צילום: unsplash

ברוך דיין האמת: באנטוורפן שבבלגיה נפטרה לבית עולמה בעיצומו של היום הקדוש, האישה החשובה מרת רחל שיינדל פראנק ע"ה, והיא בת 71 בפטירתה. 

המנוחה ע"ה ילידת אנטוורפן, בת קדושים, כנצר למרן ה'חתם סופר' זצ"ל. אביה הרב יעקב יוסף שריבר ז"ל הגיע מרומניה אחרי המלחמה להתגורר באנטוורפן ונפטר לפני ארבעים שנה. אמה מרת חוה ע"ה זכתה לאריכות ימים ונפטרה בגיל 102.

לידתה הייתה מברכה מיוחדת שקיבל אביה ממרן הרבי בעל ה'לב שמחה' מגור זצ"ל, לאחר שהוריה חיכו הרבה שנים לזרע של קיימא. תחילתו של הסיפור כשהרבי ה'לב שמחה' שהגיע בשנת תש"ח לאחר פטירת הרבי ה'אמרי אמת' מגור זצ"ל לאנטוורפן, פגש אותו רבי יעקב יוסף שרייבר ז"ל בתחנת הרכבת (צנטרל סטאטציון) וראה יהודי עם אישה ושני ילדים (הרבי מגור שליט"א ואחותו מרת רבקה ע"המ.ו.)  שהגיעו ומחפשים דבר מה ולא מסתדרים.

ניגש אל האדם הבלתי מוכר, לימים הרבי מגור הלב שמחה, ואמר לו שלום עליכם. רבי יעקב יוסף שריבר שעלה מרומניה, מהעיר סערט והוא לא הכיר בכלל את ה'לב שמחה'. הוא שאל היכן הם מתאכסנים? ענה הרבי ואמר שעדיין אין להם היכן, רבי יעקב יוסף אמר להם שיבואו אליו הביתה, היה לו דירת חדר. וכשה'לב שמחה' הגיע הוא ראה שאין מקום אז לא רצה להישאר שם על חשבון המשפחה.

אך רבי יעקב יוסף התעקש ואמר לרבי אל דאגה, יש לי עוד דירה למעלה וזה רק לאורחים, (זה לא היה נכון, הוא רק לא רצה לפספס המצווה למרות שלא ידע מי הוא, רק ראה שמדובר ביהודי חשוב מ.ו.), וכך הרבי הלב שמחה הסכים, ובעל הבית ישן במטבח על הרצפה. בבוקר ה'לב שמחה' קם מוקדם, וראה את זה, הוא אמר לבעל הבית אם כך אני לא רוצה להיות כאן.

אך הוא שוב לא ויתר, והפציר ברבי ה'לב שמחה' שיישאר אצלו כי זה זכות גדולה בשבילו להכניס אורחים. הוא אמר שהוא ישכור דירה אחרת לעצמו ואכן כך היה, וכשהגיע הזמן להיפרד. ה'לב שמחה' בירך את הזוג ואמר שכמו אצל האישה השונמית שזכתה בילדים ע"י הכנסת אורחים, כך הם יוושעו בעז"ה. ואכן לתקופת השנה נולדה בתם המנוחה הגברת רחל שיינדל פראנק ע"ה ועוד שלושה אחיות.

שנים אחר כך בשנת תשל"ט כשהרבי ה'לב שמחה' היה בביקור באנטוורפן, עלה לביקור אצלם בבית וערך 'פירות טיש' בתור הכרת הטוב.

בהגיעה לפרקה נישאה לבעלה הרב החסיד רבי מנחם מנדל פראנק מלוגאנו שבשוווייץ, בעלה, אדם משכמו ומעלה, הידוע כבעל רגש ומחנך עשרות בשנים במוסד הגדול באנטוורפן 'יסודי תורה'. מגדולי המשפיעים באירופה. ומראשי עדת חסידי גור בעיר.

בחורף האחרון לא חשה בטוב, בבדיקות גילו שהיא חולה במחלה. אך התמודדה בשקט עם כל הכאב והצער. לפני כשבוע היה איזה הסתבכות ועברה ניתוח. אל אף שהתעוררה, היה נראה שהכול כשורה, אך לצער כולם נפטרה בבית החולים בעיצומו של היום הקדוש.

היא השאירה אחריה את בעלה הדגול, בנים ובנות, חתנים נכדים ונינים.

מסע הלוויה תתקיים היום (חמישי) בשעה 11:00 בבוקר מבניין הקהילה מחזיקי הדת באנטוורפן לעבר בית החיים פיטע בהולנד שם תיטמן.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים. 

אנטוורפן הלוויה הלב שמחה מגור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד