כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
במהלך נאומו בטקס

תפילין ביום כיפור? הבורות המביכה של לפיד

לפיד נאם בטקס לציון מלחמת יום הכיפורים וטעה כשאמר כי החיילים במלחמה החליפו את התפילין בנשק. "רבבות המתפללים נקרעו מבית הכנסת ונאלצו להחליף את הטלית במדים ואת התפילין ברובה"

תפילין ביום כיפור? הבורות המביכה של לפיד
יאיר לפיד בטקס לציון מלחמת יום כיפור צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה יאיר לפיד נאם הבוקר (חמישי) בטקס לציון מלחמת יום הכיפורים, במהלכו תיאר את שהתרחש בזמן המלחמה בו הציבור כולו התגייס למערכה. אך בדבריו גילה לפיד בורות בדת כשתיאר כי הישראלים הסירו את התפילין לטובת הלחימה, בו בזמן שביום כיפור לא מניחים תפילין.

בנאומו בהר הרצל העלה לפיד את עניין האחדות ששררה בזמן המלחמה: "רבבות המתפללים נקרעו מבית הכנסת ונאלצו להחליף את הטלית במדים ואת התפילין ברובה", תיאר לפיד, והוסיף, "הם לא שאלו מי ימני ומי שמאלני, מי צם ומי לא צם. הדתי שיצא מבית הכנסת, והחילוני שלימד את ילדיו לנסוע באופניים עלו על מדים ויצאו שכם אל שכם אל הקרב".

לפיד דיבר בנאומו על חשבון הנפש בימי הדין: "את חשבון הנפש שעורך כל יהודי ביום כיפור, המנהיגים חייבים לערוך ביתר שאת. עלינו לוודא שעינינו פקוחות לכל סכנה, שאנחנו לא שבויים בקונספציות שמסכנות אותנו, שאנחנו לא מחמיצים הזדמנויות לשלום ולא מתעלמים מאזהרות לגבי מלחמה".

בהמשך נאומו קרא ראש הממשלה לכבוד הדדי בין המגזרים: "אין במדינת ישראל חוק שמחייב אותנו לעצור הכול ביום הכיפורים, אבל אנחנו עוצרים. אין חוק שמחייב אותנו לא לנסוע באוטו, לא להפעיל מוזיקה, לצום, ללכת לתפילת כל נדרי, להגיד לשכן "גמר חתימה טובה", אבל אנחנו עושים את כל הדברים האלה. מתוך כבוד לאחר. מתוך שותפות עמוקה. מתוך הבנה שדווקא הרגע של חשבון הנפש האישי, הפרטי ביותר, של אדם מול בוראו ומול גורלו, הוא גם הרגע החזק ביותר של הביחד", אמר.

יאיר לפיד מלחמת יום כיפור תפילין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 47 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד