ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"פעלו האופן מכבד"

עלילת דם: התחקיר חשף "אין קשר בין צה"ל למות הילד"

תחקיר צה"ל קובע כי אין קשר בין פעילות הצבא לבין סיבת המוות של הילד ריאן סלימאן | ממצאי התחקיר הפיקודי העלו כי הכוח קרא לאב המשפחה לצאת לפתח ביתו יחד עם ילדיו לצורך תשאול, ע"פ צה"ל "נערך שיח קצר בצורה מכובדת"

עלילת דם: התחקיר חשף "אין קשר בין צה"ל למות הילד"
חיילי צה"ל. אילוסטרציה. צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

דובר צה"ל הודיע היום (חמישי) אחר הצהריים, כי הסתיים התחקיר הפיקודי על פעילות כוח צה״ל בכפר ח'ירבת א-דיר שבחטיבה המרחבית עציון, בו נשלל קשר בין מותו של ריאן סלימאן לבין פעילות הכוח.

מהתחקיר עולה כי במהלך פעילות שגרתית של כוח צה״ל להגנת ציר תנועה ראשי, מספר חשודים יידו אבנים לעבר כלי רכב. כוח צה"ל נכנס לכפר ח'ירבת א-דיר, אליו ברחו החשודים.

במהלך הסריקות, מפקד הפלוגה עבר בין מספר מבנים על מנת לזהות את החשודים. באחד הבתים, זיהה המפקד את אב המשפחה מחלון ביתו, וקרא לו לצאת לפתח הבית יחד עם ילדיו, על מנת לבצע תשאול. האב הגיע עם שניים מילדיו (לא ניתן לקבוע אם ריאן סלימאן היה ביניהם) למפתן הדלת ובינו לבין מפקד הפלוגה התנהל שיח קצר, שנערך בצורה מכבדת, ללא כל מגע ובוודאי שללא שימוש באלימות מילולית או פיזית.

מהתחקיר עולה כי במהלך כל זמן שהיית הכוח בכפר, לא נעשה כלל שימוש בכוח או באמצעי לחימה מכל סוג שהוא (לא נשק חם ולא אמצעים לפיזור הפגנות). עוד עולה בתחקיר כי לא נמצאה כל עדות לנפילתו של ריאן או לחבלה פיזית שנגרמה כתוצאה מפעולות הכוח.

"במהלך יציאת הכוחות מהכפר, חלף לידם כלי רכב ובתוכו אב המשפחה עם ילד על ברכיו וכלי הרכב המשיך בנסיעה ללא עיכוב. לאחר זמן מה, מפקד הכוח זיהה אמבולנס שנכנס אל הכפר ויצא ממנו ללא כל הפרעה. הלוחמים פעלו כמצופה מהם תוך עמידה בערכי צה"ל, ושמירה על אחריות וטוהר הנשק" נכתב בהודעת צה"ל.

צה"ל פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד