י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"הציונות הדתית קיצונית"

איילת שקד נגד נתניהו: "אנחנו לא בכיס שלו"

איילת שקד אומרת בראיון לתקשורת הרוסית הפוך ממה שהיא אומרת בתקשורת בשפה העברית. "עמדתי לא השתנתה במהלך השנים. אנחנו תמיד מאתגרים את נתניהו מהימין, אף אחד לא רצה לבנות קואליציה עם בנימין נתניהו"

איילת שקד נגד נתניהו: "אנחנו לא בכיס שלו"
נפתלי בנט ואיילת שקד צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר 'הבית היהודי', איילת שקד תקפה את ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בראיון לערוץ הרוסי newsru. ואמרה דברים אחרים ממה שהיא אומרת לתקשורת בעברית. "אני רוצה להזכיר לכם שנתניהו שחרר מחבלים "עם דם על הידיים", הקפיא את בניית ההתנחלויות ביהודה ושומרון והבטיח להקים מדינה פלסטינית. לכן, כל כך חשוב לנו "למשוך" אותו ימינה".

עוד אמרה: "עמדתי לא השתנתה במהלך השנים. אנחנו תמיד מאתגרים את נתניהו מהימין, זה הכרחי לחלוטין. הממשלה הזו נוצרה כי אי אפשר היה להקים אחרת - אף אחד לא רצה לבנות קואליציה עם בנימין נתניהו. ובהתחלה רצינו להקים איתו ממשלה, וכשהוא לא יכל לעשות את זה, יצרנו את הממשלה הזאת".

שקד אמרה בראיון לערוץ הרוסי כי נתניהו צריך לפנות את כסאו: "אני לא מאמינה בחרמות. אני סבורה שנתניהו היה צריך לפנות את כסאו. אבל הוא לא משחרר אותו. ואני לא מכתיבה לליכוד מי יוביל את המפלגה לכן, בוחר הימין שרוצה לראות בממשלה לא רק את המפלגות שנמצאות בכיסו של נתניהו, צריך להצביע לבית יהודי".

עוד אמרה יו"ר 'הבית היהודי': "לפי הסקרים האחרונים יש לנו כבר 2.5 אחוז מהקולות. כלומר שלושה מנדטים. למה יש רק שלושה עד עכשיו? כי אנשים עוד לא הבינו שיצרנו את בית יהודי מחדש. יש לנו רשימה מאוד רצינית, אידיאולוגית. אנשים צריכים להבין שיש להם בית. אלו אנשי ימין שלא רוצים לרקוד לפי המנגינה של נתניהו. והם יבינו שהבית הזה יציב, ושאנחנו הולכים עד הסוף".

לגבי הפרת הבטחות הבחירות אמרה: "התנצלתי על העובדה שהיינו צריכים להפר הבטחות לבוחרינו כדי להקים ממשלה. למה עשיתי את זה? כי לא הייתה דרך אחרת. עמדנו בצומת דרכים. ניסיתי לעשות הכל כדי ליצור ממשלת ימין, אבל סמוטריץ' וסער לא הסכימו לכך. והייתי צריכה להחליט - לתמוך בראש המפלגה שלי ולהקים ממשלה שתעביר סוף סוף את התקציב ותתחיל לתפקד, או שנלך לבחירות נוספות. ובחרתי בדרך - להוציא את המדינה מהמשבר. העברנו את התקציב, חיזקנו את הכלכלה, הורדנו את החוב הלאומי, חיזקנו את מעמדנו מול חמאס. התחלתי בתהליך של הקמת 14 יישובים יהודיים בנגב כדי לחזק את הנוכחות היהודית בין היישובים הבדואים. ביצענו מספר רפורמות חשובות, אבל אי אפשר להתעלם מכך שרבים מבוחרינו נעקצו מהצעד שלנו".

שקד התגאתה ברפורמות בנושאי הדת שעשה שר הדתות לשעבר מתן כהנא: "בניגוד ל"ציונות הדתית הקיצונית", אנחנו בעד יהדות מכילה, אנחנו מתונים בכל הנוגע לדת, ביצענו רפורמת כשרות, העמדנו נשים בעמדות מפתח במקום חרדים, לכן, כל מי שרואה את עצמו צודק, אבל לא רוצה להיות בכיסו של ביבי, יכול למצוא את ביתו בבית היהודי".

כן נשאלה שקד מה הקשר הנוכחי שלה עם נפתלי בנט ואמרה: "נורמלי, אנחנו עובדים ביחד. הוא ראש הממשלה החליפי, אני שרה. דיברנו לאחרונה על הסכם עם לבנון, היחסים די נורמליים".

בנוגע לחזרת בנט לפוליטיקה ושיתוף פעולה עתידי אמרה: "אני לא יודעת. לא הלכתי לשום מקום. הוא החליט לקחת הפסקה ואני החלטתי להישאר ולהילחם. מה יקרה בעתיד, אני לא יודעת".

איילת שקד בנימין נתניהו נפתלי בנט הבית היהודי בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד