כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
נפתח הליך משפטי

משרד החקלאות נגד השחיטה השחורה: העופות הועברו למתקן מוגן

מפקחי משרד החקלאות איתרו 250 עופות שיועדו לשחיטה שחורה במושב אליפלט והעבירו אותם למתקן מוגן | במסגרת חקירת האירוע בעל המשק הודה כי מתבצעת במקום שחיטה שחורה וכי העופות יועדו לשיווק באזור צפת ומעלות

שחיטה. תמונת אילוסטרציה
שחיטה. תמונת אילוסטרציה צילום: Aharon Krohn/Flash90

בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל ביחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות ופיתוח הכפר (פיצו"ח), סוכל ניסיון שחיטה שחורה של כ-250 עופות במשק במושב אליפלט שבגליל העליון. העופות החיים אותרו רגע לפני שהועברו לשחיטה על ידי המגדלים. זאת, למרות שבמשק המדובר לא מחזיקים באישור שחיטה, אלא באישור גידול בלבד. 

בעקבות המידע, ועל מנת למנוע שיווק של הסחורה לציבור הרחב, מפקחי הפיצו"ח הגיעו למקום בהקדם, שם מנעו את שחיטת בעלי החיים בזמן אמת. העופות, 250 במספר, הועברו כולם למתקן מוגן של משרד החקלאות.  

במסגרת חקירת האירוע בעל המשק הודה כי מתבצעת במקום שחיטה שחורה וכי העופות יועדו לשיווק באזור צפת ומעלות. לאור הממצאים, משרד החקלאות פתח בהליכים משפטיים כנגד המגדל. 

במשרד החקלאות מבהירים כי לצורך פעילותם, בתי מטבחיים מחויבים בקבלת אישור ממשרד החקלאות, משרד הבריאות והמועצה המקומית. זאת, על מנת לוודא כי המוצרים הינם בטוחים לצריכה, ועברו פיקוח וביקורת בכל שלבי הגידול- כנדרש בחוק. במשרד מבקשים מהציבור להקפיד על רכישת בשר במקומות מוסדרים. על המוצר להיות ארוז באריזתו המקורית, כאשר היא סגורה ונקייה, ונושאת תווית עם סימון של תאריך ייצור ותאריך תפוגה.

 

שחיטה שחיטה שחורה תרנגולים עופות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד