כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
השתלשלו ממסוקים

בפעולה נדירה: כוחות ארה"ב בתוך שטח סוריה

כוחות ארה"ב חיסלו פעיל בכיר של דאעש בסוריה. הפשיטה הלילית הייתה פעולה נדירה בתוך שטח ממשלת סוריה הרשמית, כך נמסר בהצהרה של פיקוד המרכז של הפנטגון

בפעולה נדירה: כוחות ארה"ב בתוך שטח סוריה
צבא ארה"ב אילוסטרציה צילום: חיל האוויר האמריקני

פיקוד מרכז של צבא ארה"ב הודיע אתמול (חמישי) שבכיר דאעש שחוסל אתמול בצפון-מזרח סוריה הוא ראקאן וואהיד א-שמרי, בכיר בארגון שהיה אחראי על הברחת נשקים ולוחמים לפעילות הטרור באזור.

כוחות מיוחדים של ארה"ב השתלשלו ממסוקים בצפון מזרח סוריה והרגו ביום חמישי בכיר במדינה האסלאמית בפעולה נדירה בתוך שטח ממשלת סוריה, כך לפי גורמי ביטחון כורדים אמריקאים וסוריים ובהצהרה שנמסרה מפיקוד המרכז של הפנטגון.

ה'ניו יורק טיימס' מדווח, כי במהלך הפשיטה הלילית פצעו הקומנדו גם את אחד ממקורביו של פעיל דאעש ולכדו שניים נוספים, נכתב בהודעה. אף אחד מכוחות אמריקאים לא נפגע או נהרג במהלך המבצע, ואף לא נפגעו אזרחים, נאמר בהצהרה.

גורם ביטחוני כורדי, שדיבר בעילום שם מכיוון שלא היה מורשה לדבר עם התקשורת, אמר כי כוחות מוטסים נחתו ליד כפר מחוץ לעיר קמישלי לפני עלות השחר ביום חמישי.
הטלוויזיה הממלכתית הסורית דיווחה כי "כוחות הכיבוש האמריקניים" ביצעו תקיפה אווירית בתמיכת כוחות כורדים סוריים וכי אזרח אחד נהרג ואחרים נחטפו.

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם שבסיסו בלונדון, פרסם כי כוחות ארה"ב פשטו על בית פרטי, הרגו אדם שחי בו ועצרו בני משפחה. מנהל הקבוצה, רמי עבדול-רחמן, אמר כי לוחמים בעלי ברית של ממשלת סוריה פתחו באש לעבר כוחות ארה"ב, שירו ​​בחזרה ופצעו כמה מהלוחמים.

ערוץ הטלוויזיה הסורי Syria24 דיווח, כי תושבי הכפר, מילוק סראיה, הוזהרו באמצעות רמקולים להישאר בבתיהם עם אורות כבויים. דווח כי אדם החשוד כמנהיג דאעש, המכונה במקום אבו חיאל, עבר לפני מספר שנים לבית נטוש ליד הכפר.

לא ברור אם ארצות הברית השתמשה בקו חם מיוחד כדי להתריע בפני הרוסים שנמצאים כשלושים קילומטרים משם לפני הפשיטה הלילית. במבצעים קודמים של ארה"ב בצפון-מערב המדינה, גורמים צבאיים השתמשו בקו החם כדי לתת לרוסים אזהרה מוקדמת על משימה אמריקאית קרובה, כדי למנוע כל חילופי אש בין שני הצבאות.

ארה''ב צבא ארה''ב סוריה רוסיה דאעש חיסול ממוקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד