כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הפלישה הרוסית לאוקראינה

534 גופות, בהן ילדים רבים נמצאו בשטח ששוחרר

המשטרה האוקראינית מצאה 534 גופות של אזרחים בשטח ששוחרר על ידי הצבא האוקראיני מאז תחילת ספטמבר. קברי האחים כללו 226 נשים ו-19 ילדים. רוב הגופות האזרחיות נמצאו באתר קבורה המוני באיזיום

534 גופות, בהן ילדים רבים נמצאו בשטח ששוחרר
קבר אחים באיזיום צילום: משרד ההגנה האוקראיני

מאות גופות בקבר אחים כללו 226 נשים ו-19 ילדים. רוב הגופות האזרחיות שנמצאו - 447 - נמצאו באתר קבורה המוני באיזיום. כך מסר סחי בולבינוב, ראש מחלקת החקירות של המשטרה בחרקוב בתדרוך לעיתונאים.

לדבריו, המשטרה גילתה גם 22 מקומות שלדעתם שימשו כתאי עינויים באזורים במחוז חרקוב אשר שוחררו לאחרונה משליטה רוסית, לפני מספר שבועות התגלה קבר אחים דומה באותו אזור עם כ-500 גופות.

החוקרים אספו מסמכים וראיות מהאתרים ועדויות עדים, כולל מעצורים לשעבר. "יחידות רוסיות הקימו מקומות מעצר של אזרחים ושבויי מלחמה כמעט בכל המקומות שבהם התבססו", אמר בולבינוב. כוחות אוקראינים כבשו מחדש כמעט 500 ערים וכפרים מאז ה-7 בספטמבר במתקפת נגד שדחקה את הכוחות הרוסיים מרוב מחוז חרקוב לאחר כמעט שבעה חודשים של כיבוש.

"טכניקות העינויים הנפוצות ביותר היו מכות חשמל ומכות קשות עם מקלות וחפצים אחרים", אמר בולבינוב. "יש מקרים של שליפת ציפורניים ושימוש במסכות גז כדי להגביל את הנשימה". רוב הקורבנות היו תושבים שנעצרו בגין הפרת העוצר הלילי או שהואשמו בכך שפעלו כמסייעים לכוון תקיפות ארטילריה אוקראינית.

מלחמת אוקראינה רוסיה קבר אחים איזיום רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד