כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
דודתו של יו"ר האופוזיציה

הלכה לעולמה שופטת העליון בדימוס שושנה נתניהו

אמש הלכה לעולמה שושנה נתניהו, שופטת בית המשפט העליון במשך 12 שנים ודודתו האחרונה של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו, והיא בת 99. שר המשפטים גדעון סער ספד: "תרמה תרומה משמעותית למשפט ולחברה"

הלכה לעולמה שופטת העליון בדימוס שושנה נתניהו
בית המשפט העליון צילום: פלאש 90

היום (שישי) הודיעה הרשות השופטת כי הלכה לעולמה שופטת בית המשפט העליון בדימוס שושנה נתניהו, והיא בת 99. "נתניהו הייתה מעמודי התווך של שופטי ישראל. נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, נשיאי ושופטי בית המשפט העליון בעבר ובהווה, מנהל בתי-המשפט וכל שופטי ישראל מרכינים את ראשם ומשתתפים באבלה הכבד של המשפחה", נכתב בהודעה שפורסמה. הלווית השופטת נתניהו תיערך ביום ראשון הקרוב, ה-9.10.2022 בשעה 12:00 בבית העלמין הישן בחיפה.

שושנה נתניהו נולדה בשנת 1923 בעיר דנציג לרבקה ודב שנברג. כשהייתה בת שנה עלתה משפחה ארצה, וכשגדלה למדה נתניהו בבית הספר הריאלי בחיפה. אחר כך החלה בלימודי משפטים, ובפברואר 1947 הוסמכה לעריכת דין.

ב-1949 נישאה שושנה שנברג למתמטיקאי פרופ' אלישע נתניהו, אחיו של בנציון נתניהו ובנו של הרב נתן מיליקובסקי. באותה שנה נולד לבנציון ילד, ושמו נקרא בנימין. לימים יהפוך אחיינה של שושנה נתניהו המנוחה לראש ממשלת ישראל, שמכהן כיום בתפקיד יו"ר האופוזיציה. עם זאת, ציינה לימים השופטת נתניהו כי בינה ובין ראש ממשלת ישראל לשעבר ישנם פערים אידאולוגיים, כי היא מוחה על כך שמכניסים אותה למשבצת "דודתו של בנימין נתניהו" וכי בשונה ממנו, היא כלל לא גדלה בבית ריוויזיוניסטי.

בשנת 1969 מונתה נתניהו לשופטת בית משפט השלום בחיפה, וכעבור חמש שנים ישבה על כס שופטת בית המשפט המחוזי בעיר. בדצמבר 1981 מונתה לשופטת בית המשפט העליון, ובו כיהנה עד שנת 1993.

נתניהו עמדה בראש ועדת חקירה ממלכתית שהוקמה בשנת 1988 לבדיקת תפקודה של מערכת הבריאות הישראלית. הוועדה שמעה 148 עדויות, ובאוגוסט 1990 הגישה את מסקנותיה בדו"ח המונה מאות עמודים. כעבור ארבע שנים נחקק חוק ביטוח בריאות ממלכתי, בהמלצת ועדת נתניהו.

ב-1997 עמדה נתניהו בראשות ועדת ציבורית לבחינת גיל הפרישה בישראל. כעבור שש שנים אימצה הממשלה את מסקנות הוועדה, וביניהן העלאת גיל הפרישה והשוואתו בין נשים לגברים.

אמש הלכה השופטת נתניהו לעולמה, והיא בת 99. שר המשפטים גדעון סער ספד לה: "הצטערתי לשמוע על פטירתה של השופטת שושנה נתניהו, שתרמה תרומה משמעותית למשפט ולחברה. נתניהו הייתה האישה השנייה שכיהנה בבית המשפט העליון. היא כיהנה בכל ערכאות השיפוט, מבית משפט השלום בחיפה ועד הערכאה הגבוהה ביותר. עמדה בראש הועדה שהביאה לחקיקת חוק ביטוח בריאות ממלכתי. תנחומי למשפחתה".

בית המשפט העליון בנימין נתניהו בן ציון נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד