כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"מדינת ישראל שותקת"

פלסטינים החריבו אתר ארכיאולוגי עתיק בשומרון

צעד נוסף בפגיעה הפלסטינית באתרי ארכיאולוגיה ביו"ש: השבוע הגיעו פלסטינים לאזור קדומים, והחריבו קשת ארכאולוגית עתיקה במקום. מנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני: "מחריבים עתיקות ומדינת ישראל שותקת. מתעלמת. העיקר ששר הביטחון דואג לחזק את הרש"פ"

פלסטינים החריבו אתר ארכיאולוגי עתיק בשומרון
אתר ארכיאולוגי ליד קדומים צילום: מועצה מקומית קדומים

עליית מדרגה נוספת בטרור הארכיאולוגי: פלסטינים הגיעו השבוע לאתר ארכיאולוגי בשומרון ובו עומדת קשת עתיקה, והחריבו אותו לחלוטין. במקום ניתן לראות כעת את הקשת מפורקת לחלוטין, ואבנים רבות מפוזרות על הקרקע.

כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", לפני כחודשיים הודיעו ברשות הפלסטינית על הקמת גן ארכיאולוגי בתל ארומה, הנמצא במרחק לא רב מהקשת שהורחבה באזור קדומים. ארומה נזכרת במקרא כמקום בו שכן אבימלך בן גדעון השופט, ובמקום ישב בתקופת בית שני מבצר חשמונאי גדול ממדים. מאז 2009 זורעים פלסטינים הרס רב במקום ועוסקים רבות בהחרבתו, באמצעות עבודות שונות במקום אשר פוגעות בו, ובעזרת כלים כבדים.

בתגובה להודעת הרשות הפלסטינית כי תקים בתל ארומה גן ארכיאולוגי, אמר ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן: "אנחנו עדים בשנים האחרונות לטרור מסוג חדש שמטרתו היא לפגוע בהיסטוריה היהודית בשומרון. הרשות הפלסטינית פועלת להרוס כל עדות היסטורית לכך שהשומרון יחד עם כל ארץ ישראל שייכת לעם ישראל. ראינו את זה בהרס של מזבח יהושע בהר עיבל, מקום מעמד הברכות הקללות עם כניסתו של עם ישראל לארץ, ראינו את זה בהשתלטות בתל ארומה שאין שום מחלוקת לגבי הממצאים שמצאו במקום וקשורים לחשמונאים, וכן ראינו את זה במקומות נוספים בשומרון".

כעת, הפלסטינים פגעו באתר ארכיאולוגי נוסף בשומרון, מה שהוביל לזעם רב ברשתות החברתיות. בתמונות שהפיצה המועצה המקומית קדומים ניתן לראות את האתר לפני ואחרי החרבתו.

מנכ"ל מועצת יש"ע יגאל דילמוני הגיב למקרה החמור, וכתב כי: "מחריבים עתיקות ומדינת ישראל שותקת. מתעלמת. העיקר ששר הביטחון דואג לחזק את הרש"פ".

קדומים רשות הפלסטינית ארכיאולגיה מועצת יש"ע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד