ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
הוכתה קשות בראשה

מפגינה נוספת נהרגה באיראן; הרשויות מנסות להסתיר

סרינה אסמאילזאדה בת ה-16 נהרגה במהלך המחאות נגד המשטר באיראן. המשטרה אילץ את משפחתה לשקר בנוגע לנסיבות מותה, אך ערוצ תקשורת המתנגדים למשטר חשפו את האמת הקשה

מפגינה נוספת נהרגה באיראן; הרשויות מנסות להסתיר
מחאה באיראן צילום: רשתות חברתיות

ראש מחלקת המשפטים של מחוז אלבורז, חוסיין פאזלי, טען ביום חמישי האחרון כי סרינה אסמאילזאדה בת ה-16 קפצה מגג של שכן והתאבדה ומותה לא היה קשור להפגנות. "למנוחה היה היסטוריה של מנת יתר של כדורים כדי להתאבד" אמר. פאזלי גם טען כי אמה, דודה ואחיה הצעיר של הלכו לפרקליטות כדי להתלונן על הדיווחים ברשתות החברתיות לפיהן היא נהרגה בהפגנות.

פחות מיממה לאחר מכן, ביום שישי האחרון, פרסמו כלי תקשורת במדינה סרטון שבו נראית אמה של סרינה מכחישה שבתה נהרגה בהפגנות ואומרת כי יש לה היסטוריה של ניסיונות התאבדות במה שנראה כראיון מאולץ. אך כלי תקשורת אנטי איראניים מדווחים כי המשטר משקר וכי הצעירה נהרגה על ידי המשטר. הצעירה ה-16 מת בת מתה בדרך לבית החולים לאחר שהוכתה קשות בראשה באלות במחאה על הריגתה של מחסה אמיני, צעירה נוספת בת 22 שמתה על ידי משטרת המוסר בקראג', מרחק חצי שעה נסיעה מהבירה טהראן, ב-21 בספטמבר.

מקורות המקורבים למשפחה כתבו ברשתות החברתיות כי למעלה מ-50 אנשי כוחות ביטחון נכחו בהלווייתה, ככל הנראה כדי למנוע מחאה, ולא אפשרו לאיש לצלם וידאו בבית הקברות. הדיווחים אומרים שכוחות הביטחון הסירו את כל התמונות והודעות התנחומים על קיר ביתה רק יממה לאחר הלווייתה של סרינה. הם גם אומרים שהמשפחה לא הורשתה לשכור עורך דין ונמצאת בלחץ לומר שהיא התאבדה.

איראן מהומות הפגנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד