ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
שקד דורשת סמכויות

נגמר הווטו: נפתלי בנט יאלץ בקרוב להתפטר מתפקידו

נפתלי בנט יאלץ להתפטר מתפקיד ראש הממשלה החליפי לאחר הבחירות בשל העובדה שלא יכהן כח"כ. המשמעות: לפיד יכהן כר"מ במשך תקופה בלי זכות הווטו מימין. השרה שקד מבקשת סמכויות

נגמר הווטו: נפתלי בנט יאלץ בקרוב להתפטר מתפקידו
נפתלי בנט צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

25 יום לבחירות: נפתלי בנט שבחר שלא להתמודד לכנסת ה-25, יאלץ לעזוב מייד לאחר הבחירות את תפקידו כראש הממשלה החליפי בעקבות חוות דעת משפטית. בעקבות כך, לפיד למעשה יכהן כראש הממשלה לבדו עד להרכבת הממשלה.

לפי חוות הדעת, ראש הממשלה, גם החליפי, מחויב לכהן גם כחבר כנסת. שבועיים לאחר הבחירות יושבעו חברי הכנסת ה-25 ובנט, שכבר לא יכלל בתוכם, יאלץ לעזוב גם את התפקיד הבכיר

המשמעות העיקרית היא שיאיר לפיד יכהן כראש הממשלה עד שתורכב ממשלה, אם תורכב, או במהלך החודשים שלאחר הבחירות אם נגרר לבחירות שישיות, בלי זכות ווטו לנפתלי בנט או לאיש מהימין.

בתוך כך, איילת שקד דרשה הערב (מוצאי שבת) מבנט שבמידה והוא יעזוב את תפקידו לפני הקמת הממשלה החדשה, סמכויות הווטו יועברו אליה, על מנת לא להשאיר את השליטה בידי השמאל. "השרה רואה חשיבות עליונה בשימור הווטו, המבנה הפריטטי ושמירה על כוחו של גוש הימין ומצפה שלפיד יעמוד בסיכומים", אמרה.

בימין מיהרו לתקוף את בנט שפורש מסיבות אישיות ומשאיר את הממשלה הזמנית בידיו של יאיר לפיד ללא זכות ווטו. לפי פרסומים ישנם חוות דעת משפטיות שמאפשרות לבנט לכהן כראש הממשלה החליפי אף אם הוא לא מכהן כחבר כנסת. בימין הביאו את אהוד אולמרט כדוגמא שנותר ראש ממשלה אף שלא כיהן כחבר כנסת.

נפתלי בנט איילת שקד יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד