א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
בצל המכה הכואבת

פוטין חוגג 70: אלו המתנות המוזרות שקיבל ממנהיגי המדינות

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חגג אתמול את יום הולדתו 70, וקיבל מתנות מפתיעות: נשיא טג'יקסטן שלח לנשיא עשרות מלונים ודלועים, ומנהיג בלארוס הביא לו במתנה שובר לקניית טרקטור. ומה קיבל הנשיא במתנה מאוקראינה? גורם בכיר במדינה העלה סרטון של גשר קרים העולה באש, ולצידו השיר: "יום הולדת שמח"

פוטין חוגג 70: אלו המתנות המוזרות שקיבל ממנהיגי המדינות
פוטין ממתין לארדואן צילום: צילום מסך

בצל מתקפת הנגד האוקראינית והכישלונות החוזרים ונשנים של צבאו, חגג אתמול נשיא רוסיה ולדימיר פוטין יום הולדת 70. הפטריארך האורתודוקסי של מוסקבה בירך את הנשיא ליום הולדתו, וביקש מהציבור להתפלל לבריאות פוטין. "אנו מתפללים עבור ראש המדינה הרוסית, ולדימיר ולדימירוביץ', ומבקשים לתת לו את רחמיך העשיר ונדיבותך, להעניק לו בריאות ואריכות ימים, ולהציל אותו מכל ההתנגדויות".

עוד בירך את הנשיא הרוסי מנהיגה של צפון קוריאה, קים ג'ונג און הידוע לשמצה. ג'ונג און ששיגר מכתב לפוטין ובו שיבח אותו על "ההישגים הנאותים בהשגת היעד האסטרטגי הגדול לבניית רוסיה החזקה". עוד ציין המנהיג, כי הוא מקווה שהקשרים האישיים שלו עם נשיא רוסיה ימשכו, וששתי המדינות ימשיכו להחזיק מערכת יחסים טובה ביניהן.

גם רמזן קדירוב, מנהיג צ'צ'ניה, בירך את פוטין ליום הולדתו והזכיר בלשונו מעט את ברכות יום הולדתו של יוסף סטאלין, מנהיג בריה"מ לשעבר: "היום, המנהיג הלאומי שלנו, אחד האישים המשפיעים והבולטים ביותר בזמננו, הפטריוט מספר אחת בעולם, נשיא הפדרציה הרוסית ולדימיר ולדימירוביץ' פוטין, חוגג 70 שנה! פוטין שינה את העמדה העולמית של רוסיה ואילץ את העולם להתחשב בעמדה של המדינה הגדולה שלנו".

מנהיג בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, החליט להעניק לנשיא רוסיה מתנת יום הולדתו מפתיעה במיוחד, שגרמה ללעג רב בקרב מתנגדי פוטין. לוקשנקו בחר לתת לפוטין שובר מתנה לטרקטור, הכלי שנחשב לגאוותה הגדולה של בלארוס המייצאת אותו לרחבי העולם. נשיא בלארוס אף ציין בפני עיתונאים כי זהו הטרקטור הטוב ביותר, וכי פוטין יוכל להשתמש בו לזריעת חיטה.

אך מתנה מוזרה אף יותר מזו נתן לפוטין נשיא טג'יקסטן, שבחר לבנות לנשיא הרוסי שתי פירמידות העשויות מעשרות רבות של מלונים ודלועים. לשתי המתנות בחר פוטין שלא להגיב, אולי בשל ייחודן שגרם ללעג רב ברשתות החברתיות.

מתנגדי השלטון הרוסי ציינו אף הם את יום הולדתו של פוטין - אך בצורה קצת שונה. ברחבי אוקראינה תלו ושרפו רבים בובות עץ הנושאות את פני הנשיא, והפיצו תמונות של בובות העץ התלויות והשרופות ברשתות החברתיות. עם זאת, הבכיר האוקראיני אולקסיי דנילוב צייץ היום בעמוד הטוויטר שלו סרטון ישן עם השיר "יום הולדת שמח", ולצידו את התמונות מגשר קרים המחבר בין רוסיה לחצי האי קרים שפוצץ היום, וזכה לתגובות אוהדות רבות.

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה צפון קוריאה בלארוס יום הולדת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד