כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"משפט לא הוגן"

צרפת מייעצת לאזרחיה לעזוב את איראן "בהקדם האפשרי"

הרשויות בצרפת הזהירו כי קיים סיכון גבוה למעצר שרירותי באיראן. ההודעה מגיעה יום לאחר שהטלוויזיה האיראנית שידרה "וידויים" של שני אזרחים צרפתים שנעצרו באשמת ריגול. אתר משרד החוץ הצרפתי הזהיר כי "היכולת לספק הגנה קונסולרית מוגבלת מאוד"

צרפת מייעצת לאזרחיה לעזוב את איראן "בהקדם האפשרי"
הפגנה באיראן צילום: Iran International

ממשלת צרפת פרסמה ביום שישי אזהרה לאזרחיה באיראן, וקראה להם "לעזוב את המדינה בהקדם האפשרי", תוך ציון סיכון של מעצר שרירותי. "כל המבקרים הצרפתים, כולל בעלי אזרחות כפולה, חשופים לסיכון גבוה למעצר, מעצר שרירותי ומשפט לא הוגן", נאמר בהצהרה באתר משרד החוץ. "הסיכון הזה נוגע גם לאנשים המבצעים ביקור תיירותי פשוט", הוסיפו.

אתר משרד החוץ הצרפתי הזהיר גם כי "היכולת של שגרירות צרפת בטהרן לספק הגנה קונסולרית לאזרחים שנעצרו או עצורים באיראן מוגבלת מאוד".

ביום חמישי האחרון שידרה הטלוויזיה הממלכתית האיראנית "וידויים" של שני אזרחים צרפתים, שנעצרו במאי לאחר שהואשמו בניסיון לעורר תסיסה במהלך שביתת מורים מוקדם יותר השנה.

ב-11 במאי הודיעה איראן על מעצרם של השניים, ומסרה שהם "נכנסו למדינה במטרה לעורר כאוס ולערער את החברה". שני אזרחים צרפתים נוספים, החוקר הצרפתי-איראני פאריבה אדלקה ובנג'מין ברייר, מוחזקים גם הם בידי טהראן.

טהראן האשימה את ברייר בריגול ונתנה לו מאסר ארוך הוא נעצר במאי 2020. כיום מוחזקים יותר מ-20 אזרחים מערביים בבתי הכלא האיראניים. ארגוני זכויות אדם מאשימים את טהראן בחטיפת בני ערובה כדי להשיג מינוף ולחלץ ויתורים מממשלות מערביות.

איראן צרפת בני ערובה חטיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד