כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הקצב מסוריה

על רקע הכישלון: מפקד חדש מונה למלחמה באוקראינה

לאחר שבועות של תבוסות בשדה הקרב, מוסקבה מינתה את הגנרל סרגיי סורוביקין למפקד המלחמה המקרטעת באוקראינה. בסוף השבוע פוטרו שני מפקדים | הכוחות הרוסים סובלים מכשלונות בשבועות האחרונים

על רקע הכישלון: מפקד חדש מונה למלחמה באוקראינה
המלחמה באוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

רוסיה מינתה גנרל חדש שיוביל את המלחמה נגד אוקראינה לאחר שמוסקבה ספגה שורה של כישלונות צבאיים שגררו ביקורת נדירה על הפיקוד בשדה הקרב. זהו המינוי הצבאי הבכיר השלישי של מוסקבה בתוך שבוע. השינוי בא בעקבות הפיטורין בסוף השבוע של שני מפקדים, הכוחות הרוסים סובלים מכשלונות בצפון-מזרח ובדרום אוקראינה בשבועות האחרונים.

על פי דיווחים ברוסיה, הגנרל סרגיי סורוביקין מונה ל"מפקד הכוחות באזורי המבצע הצבאי המיוחד", כך מסר משרד ההגנה הרוסי, תוך שימוש במונח של "מבצע מיוחד" של הקרמלין לפלישה לאוקראינה.

לפי אתר משרד הביטחון הרוסי סורוביקין, בן 55, נולד באזור נובוסיבירסק בסיביר. הוא הוביל את כוחות האוויר והחלל של רוסיה מאז 2017. לסורוביקין יש ניסיון קרבי בשנות ה-90 בסכסוכים בטג'יקיסטן ובצ'צ'ניה ולאחרונה בסוריה, שם התערבה מוסקבה ב-2015 לצד ממשלתו של בשאר אל-אסד. הוא הואשם בפיקוח על הפצצה אכזרית שהרסה חלק גדול מהעיר חלב.

הגנרל החדש שמונה למפקד המלחמה

עד כה הוביל סורוביקין את כוחות "הדרום" באוקראינה, כך על פי דו"ח של משרד ההגנה ביולי. שמו של קודמו מעולם לא נחשף רשמית, אבל כמה כלי תקשורת ברוסיה אמרו שזהו הגנרל אלכסנדר דבורניקוב - גם הוא ביה גנרל במלחמת צ'צ'ניה השנייה ומפקד רוסי בסוריה.

אלכסנדר ווטרברס, מומחה צבאי שוויצריס ציין כי תחילת הפלישה הרוסית לא התרחשה בפיקוד מאוחד, שכן היו חמש קבוצות צבא שונות שכל אחת מהן הובילה פעולות אוטונומיות. "זה ישתנה בהנהגת המלחמה של סורוביקין", אמר.

"הסיבות שלא ניתן היה לקיים פיקוד מאוחד של כל הכוחות הרוסיים היו המרחק והיעדר טכנולוגיית מידע כדי להרכיב את כל מתקני הפיקוד והשליטה והיכולות", אמר וואוטרברס לאל-ג'זירה. "מה שאנחנו רואים עכשיו זה אדם אחד ומטה אחד שהולכים לתכנן ולכוון את המבצע. אבל זה גם איתות שמעתה המבצע יתרכז בתחום ספציפי אחד. יכול להיות שזו לוהנסק, אולי זה דונייצק, אולי זה בדרום. מה שאנחנו רואים זה הצטמקות של המבצע של רוסיה".

ההחלטה לתת לסורוביקין את פיקוד המלחמה - באופן יוצא דופן על ידי מוסקבה - מגיעה לאחר סדרה של תבוסות מוחצות שספג הצבא הרוסי באוקראינה. כוחות רוסים גורשו מחלק גדול מאזור צפון-מזרח חרקוב בתחילת ספטמבר על ידי מתקפת נגד אוקראינית שאפשרה לקייב להשתלט מחדש על אלפי קילומטרים רבועים של שטח.

הכישלונות הובילו לביקורת גוברת על ההנהגה הצבאית, כולל מצד האליטה של ​​רוסיה. מנהיג צ'צ'ניה, רמזן קדירוב, קרא בשבוע שעבר לפטר גנרל בכיר, בעוד מחוקק בכיר, אנדריי קרטפולוב, לחץ על גורמים צבאיים "להפסיק לשקר לגבי המצב בשדה הקרב".

סוריה חאלב סוריה מלחמת אוקראינה רוסיה גנרל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד