י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מוות המוני

אסון טבע: יותר מ-200 גופות לווייתנים נפלטו לחוף

יותר מ-200 לווייתנים מתו מול החוף המזרחי של ניו זילנד. צוותי ההצלה לא הצליחו להחזיר את הלווייתנים לים בגלל האיום של כרישים לבנים גדולים באזור. לפני שבועיים מתו כמעט 200 לווייתנים בחוף המערבי של טסמניה שבאוסטרליה

אסון טבע: יותר מ-200 גופות לווייתנים נפלטו לחוף
ליוויתנים צילום: Pixabay

יותר מ-200 לווייתנים מתו לאחר שנתקעו בחופי איי צ'טהאם הנידחים בניו זילנד, כך מסרה מחלקת השימור של ניו זילנד ביום שבת. עובדי המחלקה אמרו בהצהרה שהם לא יכלו להחזיר את הלווייתנים שנתקעו באי בגלל "הסיכון של תקיפת כרישים הן לבני האדם והן ללווייתנים עצמם". איי צ'טהאם נמצאים כ-800 ק"מ מזרחית לניו זילנד. מוות המוני של לווייתנים נפוץ למדי באיים, אם כי ביולוגים ימיים שחוקרים את התופעה אינם בטוחים מה גורם לה.

הלווייתנים היו במצוקה באי ביום שישי. "איי צ'טהאם הם מקום מאתגר מאד לליוויתנים, המקום ידוע בכרישים לבנים גדולים". כך פרסם ארגון ג'ונה להצלת בעלי חיים שבסיסו בניו זילנד.

לפי מחלקת השימור, חלק מהלווייתנים ששרדו הורדמו או הושמדו באופן אנושי כדי למנוע מהם סבל נוסף. "כל הלווייתנים מתו כעת באופן טבעי באתר", אמרו במחלקה. לפני שבועיים מתו כמעט 200 לווייתנים בחוף בחוף המערבי של טסמניה, אוסטרליה.

לניו זילנד יש את אחד מהשיעורים הגבוהים בעולם של תקיפות לווייתנים, כולל בשנת 2017, כאשר למעלה מ-400 לווייתנים מתו בקצה הצפוני של האי הדרומי. כ-1,000 לווייתנים מתו בתקיפות המוניות עוד בשנת 1918 באיי צ'טהאם, מה שהופך אותה לאחת התקריות הגדולות אי פעם של מוות המוני של לווייתנים.

ניו זילנד דרום ניו זילנד כרישים כריש לוויתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד