כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

יתרון ברור לברקת • ליאון ממתין לרבנים

סקר הנחשף כאן לראשונה מגלה: ברקת אמנם מוביל, אך הציבור החרדי עדיין לא קיבל הוראה ממנהיגיו • הנתונים המלאים

ניר ברקת. צילום: פלאש90
ניר ברקת. צילום: פלאש90

את הסקר הבא, המתפרסם כאן לראשונה, ערך הסוקר רפי סמית. הסקר לא הוזמן על-ידי מטה ברקת אלא על-ידי מטה העבודה מרץ - שתי המפלגות הרצות הפעם יחד. בסביבת ראש העיר ניר ברקת סירבו לנהל איתם כל משא ומתן, כל עוד אחד מחברי הרשימה, פפה אללו, רץ בנפרד. זה מה שהוביל אותפ לעריכת הסקר הבא.

בסוף השבוע הגיעו התוצאות, שגרמו לאללו להסיר את מועמדותו.

בגדול, מצביע הסקר על יתרון לברקת, אך גם הסוקר עצמו מציע לזכור שהסקר נערך עוד בטרם יצא 'קול קורא' של הרבנים החרדיים (ואנו נוסיף: לפני ביקורו של המועמד משה ליאון בבתי גדולי ישראל).

להלן כמה תוצאות מעניינות מהסקר:

לגבי השאלה למי תצביע אילו נערכו הבחירות היום, ושלושה היו מתמודדים (הסקר נערך, כאמור, קודם להסרת מועמדותו של אללו):

לניר ברקת – במקרה של שלושה מועמדים – היו מצביעים 46%, למשה ליאון 14% ולפפה אללו 3%. צריך לציין ש-28% עדיין לא החליטו, ו-2% סירבו לענות. 7% אינם מתכוונים להצביע.

במקרה של שני מועמדים בלבד, ברקת מול ליאון, 50% הצהירו כי יצביעו לברקת, 16% למשה ליאון, 24% לא החליטו, ו-2% סירבו לענות.

במקרה של שני מועמדים, ניר ברקת מול משה ליאון:

מגזר כללי - ברקת 87%, ליאון 4%, לא החליטו 5%, סירבו לענות 4%.

מגזר דתי - ברקת 77%, ליאון 7%, לא החליטו 12%, סירבו לענות 4%.

מגזר מסורתי - ברקת 83%, ליאון 7%, לא החליטו 8%, סירבו לענות 1%,

מגזר חרדי - ברקת 15%, ליאון 37%, לא החליטו 43%, סירבו לענות 5%.

דומה כי הקטע המשמעותי ביותר הוא הקטע בו נשאלת השאלה למי היית מצביע במקרה של שני מועמדים.

בקטע הזה, כך נדמה, טמונה התשובה לשאלת ה"מי ינצח". אם יחליטו כל מי ש"עדיין לא החליטו" לתמוך בליאון, וכך יעשו גם כל מי שסירבו לענות, אין ספק שסיכוייו לזכות גבוהים. ולהפך, במקרה של ברקת.

לגבי המשפט הבא – "עוצרים את התחרדות ירושלים" – האם אתה מסכים? 39% הסכימו, מתוכם 22% מהציבור הדתי, 46% מהציבור המסורתי, ו-53% מהציבור החילוני. התנגדו לאמירה 26% - 42% מהציבור הדתי, 17% מהציבור המסורתי ו-24% מהציבור החילוני.

לגבי הצבעה לפי רשימות: בקרב תומכי ברקת לראשות העיר, 30% מצביעים לרשימה בראשותו, אחוזים דומים – 11% -13% לרשימות התעוררות, ירושלמים והבית היהודי.

בקרב תומכי משה ליאון בולטת התמיכה ברשימת יהדות התורה, בקרב מצביעי פפה אללו 69% תומכים ברשימת מרצ-העבודה, בקרב אלו שלא החליטו למי יצביעו לראשות העיר, 42% תומכים ברשימת יהדות התורה.

לדעת הסוקר: בקרב מצביעי ש"ס יש שיוויון בתמיכה בברקת ובליאון, ובולט האחוז שלא החליטו.

הסוקר משער שאולי יש כאן גם מימד של התחמקות. בקרב מצביעי יהדות התורה יש יתרון למשה ליאון, אך למעלה ממחצית ציינו שלא החליטו.

לשאלה, מי לדעתך יהיה ראש העיר הבא של ירושלים? 58% ציינו ניר ברקת, 10% משה ליאון, 0% פפה אללו, 31% טענו שלא ברור מי יהיה ראש העיר הבא. 1% סירבו לענות.

לסיום, חשוב לזכור דבר נוסף. למרות היתרון של ברקת בסקר, מעריך הסוקר כי "הבחירות רחוקות מאד מהכרעה", וכי "הציבור החרדי + ש"ס לא קיבל את הוראת ההצבעה ממנהיגיו וזה עלול לשנות משמעותית את דפוסי ההצבעה והתוצאות.

גם בקרב מצביעי הליכוד בעיר, למרות שכרגע הנטיה שלהם ברורה לטובת ברקת, יתכנו שינויים והשאלה היא עד כמה קהלים אלו ימשיכו להפריד בין ההצבעה המקומית שלהם להצבעה הארצית שלהם.

"מיותר לציין שההשפעה על הקהל הרוסי, שבבחירות הקודמות אחוז לא קטן ממנו הצביע לברקת, תישאר על כנה בלחץ הפעילות של אביגדור ליברמן ו'ישראל ביתנו' על קהל זה".
ירושלים סקר ברקת ליאון החרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד