כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"אני מותש"

השגריר תוקף: "אתם שוכחים מאלפי היהודים"

לאחר המתקפה הרוסית על ערים באוקראינה, השגריר האוקראיני בישראל תוקף את מדיניות הממשלה שלא מספקת ציוד צבאי, כדי לא לפגוע באינטרסים הישראליים עם רוסיה: "בשבעת החודשים האחרונים אני מפציר בישראל לשנות מדיניות, והייתי שמח שזה יקרה - אבל אני לא במעמד לקבל החלטות"

השגריר תוקף: "אתם שוכחים מאלפי היהודים"
שגריר אוקראינה בישראל צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק, מבקר שוב את מדיניות הממשלה לאחר מתקפת הטילים הרוסית על ערים במדינתו, למרות הגינוי של ראש הממשלה יאיר לפיד.

"אני מבין שלפיד הוא אחד התומכים הגדולים שלנו", אמר הערב (שני) ל'ynet'. "אבל אני מותש. בשבעת החודשים האחרונים אני מפציר בישראל לשנות מדיניות, והייתי שמח שזה יקרה - אבל אני לא במעמד לקבל החלטות".

עיקר הביקורת של השגריר היא על כך שישראל לא נותנת סיוע צבאי, בנוסף לסיוע ההומנטירי. הסיבה לכך היא שסיוע כזה עלול לפגוע קשות באינטרסים הישראליים מול רוסיה, שנותנת יד חופשית בתקיפות המיוחסות לישראל בסוריה.

השגריר לא קונה זאת ואומר, "דיברנו עם ראש הממשלה ושר החוץ, אני לא יודע מה עוד צריך לקרות כדי שישראל תשנה את מדיניותה. יותר מ-80% מהעם בישראל, לפי סקרים של השגרירות, תומכים באוקראינה - אבל הם לא מצליחים לדבר על סיוע צבאי בגלל 'פחד' או 'ביטחון לאומי' שנוגעים לכוחות הרוסיים בסוריה וכל מיני תיאוריות קונספירציה שלא קיימות". 

"רוסיה משכה את כל הצבא שלה מסוריה, כולל מערכות ההגנה האוויריות, בגלל המלחמה באוקראינה. הם השאירו מספר מוגבל של חיילים שם, שרק דואגים לנמל שהם שולטים עליו, וזה הכל. למה אתם שוכחים מאלפי היהודים שסובלים באוקראינה מאז פרוץ המלחמה?".

"הקהילה היהודית באודסה ובקייב סובלת", הוסיף קורניצ'וק. "ישראל היא המדינה היחידה בין מדינות המערב שלא תומכת באוקראינה מבחינה צבאית".

שגריר אוקראינה מלחמת אוקראינה רוסיה יבגן קורניצ'וק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד