כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לפיד וגנץ התקפלו?

בצד הלבנוני מרוצים מהדיונים על הגבול הימי: "הסכם היסטורי בקרוב"

סגן יו"ר הפרלמנט הלבנוני מאשר הלילה כי קיבל לידיו את טיוטת ההסכם הסופית מידי המתווך האמריקני וכי לדבריו "הסכם היסטורי עשוי לבוא בקרוב", לפי דיווחים בעולם הערבי עוד 9 ימים ב-20 באוקטובר | הממשלה צפויה לקבל את ההסכם, אך אישורו הסופי יהיה לכאורה רק אחרי הבחירות

בצד הלבנוני מרוצים מהדיונים על הגבול הימי: "הסכם היסטורי בקרוב"
אסדת גז צילום: משה שי, פלאש 90

הערוץ LBC הלבנוני מדווח כי סגן יו"ר הפרלמנט הלבנוני, אליאס בו סעב, קיבל הלילה את טיוטת ההסכם הסופית מהמתווך האמריקני עמוס הוכשטיין. לפי הדיווח, המידע הראשוני מצביע על פתרון של התסבוכות האחרונות שהכשילו את ההסכם. בדיווח נאמר שההערכה היא שטיוטת ההסכם הסופית ענתה על הדרישות של שני הצדדים.

בתוך כך, סגן יו"ר הפרלמנט הלבנוני, אליאס בו סעב, אמר לסוכנות 'רויטרס' את הדברים הבאים אחרי שקיבל לידיו את טיוטת הסכם הגבול הימי הסופית: "טיוטת ההסכם לוקחת בחשבון את כל הדרישות הלבנוניות. הסכם היסטורי עשוי לבוא בקרוב".

כזכור, אתמול תקף יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו את ההסכם המתגבש שחתימתו הסופית והרשמית תיחתם לפי דיווחים בעולם הערבי עוד 9 ימים ב-20 באוקטובר.

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו תקף בעקבות הדיווח את לפיד וגנץ ואמר: "מאחורי גבם של אזרחי ישראל והכנסת, לפיד וגנץ נכנעו לסחטנות של חיזבאללה. הם מעבירים לחיזבאללה במכירת חיסול נכסים אסטרטגים של מדינת ישראל".

לדברי נתניהו, "חיזבאללה ישתמש במיליארדים מהגז כדי להתחמש בטילים ורקטות נגד אזרחי ישראל, ואיראן תתמקם מול ראש הנקרה ומול מאגרי הגז של ישראל. לממשלת המעבר החלשה והחובבנית הזאת אין מנדט לקבל החלטה מסוכנת כזאת במחשכים, ימים ספורים לפני הבחירות".

ההסכם, נזכיר, מסדיר את הגבול הימי שישראל קבעה, שעובר ממערב לראש הנקרה ולאורך 5 ק"מ עם רצועת מצופים שפרסה בעבר, והוא יקבל לראשונה הכרה בינלאומית. בנוסף, מאגר הגז קאנא - שרובו במים הכלכליים של לבנון ומקצתו במים הכלכליים של ישראל - יהיה כולו של לבנון, אך ישראל תקבל ממנו תמלוגים. במערכת הביטחון אמרו שההסכם יביא ליציבות באזור, ושהוא עונה לכל דרישותיה הביטחוניות של ישראל - כשמנגד באופוזיציה טוענים שנעשו ויתורים גדולים מדי ללבנון.
אסדת קידוח גז מאגר כריש גבול לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד