כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מה דינו של איטר בד' מינים

העיתונאי לעג לנתניהו ופתח פולמוס הלכתי

נתניהו פרסם בערב החג תמונה לכאורה שגרתית שלו אוחז בארבעת המינים ומאחל חג סוכות שמח לאזרחי ישראל, אולם מי שהאובססיה לנתניהו אומנותו מצא גם הפעם איך ללעוג ולזלזל 

העיתונאי לעג לנתניהו ופתח פולמוס הלכתי
נתניהו וארבעת המינים צילום: באדיבות המצלם

בערב חג הסוכות פרסם ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו תמונה שלו אוחז בידיו את ארבעת המינים כשאת הלולב הוא מחזיק בשמאל ואת האתרוג בימין. העיתונאי בן כספית הידוע כמי שמסקר באובססיביות את בנימין נתניהו ולא באופן חיובי, לעג לו על כך ברשת החברתית טוויטר ופתח פולמוס הלכתי שבו נטלו חלק עיתונאים חרדים.

כספית צירף את התמונה וכתב: "הפוך, גוטה. הלולב בימין, האתרוג בשמאל". יצוין כי כספית אינו דתי ואינו בקי בהלכות וכפי שהעיד על עצמו לא צם ביום כיפור, הודה בעבר כי מקורותיו הם חרדים שונים ששולחים לו בוואטסאפ עדכונים על הנעשה במגזר ועל אישים כאלה ואחרים ומסתבר כעת שגם מציידים איתו בפסקי הלכה שיהוו לו למשיסה בנתניהו.

עורך 'משפחה' אריה ארליך הגיב לכספית וכתב: "לא נעים בן, אבל לפי ההלכה - איטר (כלומר מי שכותב ביד שמאל) מחזיק את הלולב ההדס והערבה ביד שמאל, שהיא היד החשובה שלו, ואת האתרוג בימין. נתניהו איטר כידוע".

גם הכתב המלומד של 'קול חי' אבי רבינא הגיב לכספית וכתב: "איטר מחזיק לולב בשמאל ואתרוג בימין. שמחתי לעזור".

אולם כספית השוהה בימים אלה בחופשה ברומא ומוקף בחכמיה שב וטען כי הצדק עמו ואף הביא צילום מסך מכתבה באתר הידברות שבה מצוטט פסק של מרן הגר"ע יוסף זי"ע בשו"ת יביע אומר.

ארליך שב והגיב לכספית בעקיצה: "תגיד ליועצי הדת שלך שלפי הרמ"א, שכל האשכנזים הולכים לפי פסקיו - נתניהו נהג כהלכה. וכך גם לפי 'שולחן ערוך הרב'. ואגב, אם אתה ברומא, כדאי גם שיועצי הדת הללו יספרו לך על יום טוב שני של גלויות". 

"אני דבק במר"ן. בבקשה המקור". התעקש כספית החילוני כשהוא מביא הפעם צילום מספרו של הגר"ע יוסף 'חזון עובדיה'.

אולם היו מי מהגולשים ששיתפו תמונה של ראש הממשלה יאיר לפיד, גם כן אוחז ארבעת המינים שקיבל בערב חג כשגם הוא אוחז את הלולב בשמאלו ואת האתרוג בימינו בניגוד להלכה (לפחות לשיטת הספרדים) ועל כך בן כספית לא פצה פה ולא לעג, כך ששוב האובססיה לנתניהו עיוורה את עיניו או שמא בחר לבקר דווקא את שנוא נפשו.

בן כספית בנימין נתניהו נטילת לולב ארבעת המינים אריה ארליך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד