כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מצוד אחר המחבלים | תיעוד

פיגוע ירי בצפון השומרון: אזרח ישראלי נפצע קשה

ירי בוצע לעבר אזרח ישראלי בצפון השומרון | הוא נפצע בידו ופונה לבית החולים במצב קל עד בינוני, אך בהמשך מצבו הידרדר | כוחות צה"ל פתחו במצוד אחר המחבלים

פיגוע ירי בצפון השומרון: אזרח ישראלי נפצע קשה
חיילי צה"ל. אילוסטרציה. צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

אזרח ישראלי נפצע בפיגוע ירי סמוך לכניסה להתנחלות שבי שומרון. כוח רפואי של צה"ל פינה את הפצוע לבית החולים מאיר בכפר סבא, כשמצבו מוגדר קל עד בינוני. בבית החולים הידרדר מצבו של הצעיר, שנפצע בכתפו, ומצבו לפי שעה מוגדר קשה. הפיגוע התרחש בזמן שסמוך למקום מתקיימת 'צעדת השומרון' בה משתתפים מאות בני אדם. קבוצת הטרור 'גוב האריות' נטלה אחריות לפיגוע.

לפי הערכה ראשונית, הירי בוצע מרכב חולף שנמלט מהמקום. כוחות צה"ל פתחו במצוד אחר המחבלים. דובר צה"ל מסר כי "התקבל דיווח ראשוני על פיגוע ירי סמוך ליישוב שבי שומרון שבמרחב החטיבה המרחבית שומרון".

הפיגוע מתרחש במקביל למצוד הנמשך אחר המחבל שביצע את פיגוע הירי במוצאי שבת במחסום שועפאט, בו נהרגה הלוחמת סמל נועה לזר ז"ל ונפצע קשה מאבטח נוסף. המצוד אחר המחבל, עודאי תמימי, מתמקד לפי שעה בתוך מחנה הפליטים הממוקם מצפון לירושלים, שם לפי הערכות הוא מסתתר בסיוע של תושבים. במהלך המצוד נרשמו הפרות סדר קשות במחנה הפליטים. החשש במערכת הביטחון כי תמימי יימלט לשטחי הרשות הפלסטינית. 

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון האשים את הממשלה בהידרדרות הביטחונית ואמר: "אוזלת היד של הממשלה הזו עולה בדם. אנחנו כבר יותר מחודש מתחננים, מתריעים צועקים, תסגרו את המחסומים, תאספו את הנשקים, תפסיקו את ההסתה, תוציאו פעולה צבאית נגד הרשות הפלסטינית שמחממת כאן גל של טרור".

"מרקם החיים של תומכי הטרור בשכם שווה יותר מהדם של אזרחי מדינת ישראל. זה עולה בדם של אזרחים, זה עולה בדם של חיילים, זה עולה בדם של מאבטחים במחסומים. אנחנו דורשים מהממשלה הזו להתעשת היא צריכה ללכת הביתה כי היא מפקירה את החיים של אזרחי מדינת ישראל וגם של החיילים. שנו את הפרדיגמה תפסיקו להעדיף את מרקם החיים של האויבים שלנו על החיים של אזרחי מדינת ישראל", הוסיף דגן.

יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב על הפיגוע: "אנחנו נמצאים יחד עם ההמונים בסבסטיה בצעדת השומרון, ומתבשרים מכאן על הפיגוע בצומת שבי שומרון. ראשית אנחנו מאחלים החלמה מהירה לחייל הפצוע. ואני קורא מכאן, בואו בהמוניכם לכאן, לשומרון, לבנימין וליהודה. אנחנו צועדים, אנחנו מטיילים ואנחנו מתחברים לארץ. ואנחנו לא נשברים ולא נכנעים לאף אחד ולשום טרור. לא ינצחו אותנו ולא יפגעו באחיזה שלנו בארץ ישראל. אני מחזק את כוחות הביטחון שרודפים עכשיו אחרי החוליה ואני מקוה שיתפסו אותם ויחסלו אותם. מחזקים את החיילים שלנו, מחזקים את ההתיישבות בזה שאתם מטיילים וצועדים ברחבי ההתיישבות ובע"ה נעשה ונצליח".

פיגוע ירי שבי שומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד