ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
ברכת ארגון הטרור

בחיזבאללה נתנו 'אור ירוק' להסכם עם ישראל

ארגון חיזבאללה, שרואה בישראל את האויב המושבע שלו, נתן אור ירוק להסכם הגז עם ישראל בתיווך ארה"ב לתיחום הגבולות הימיים של לבנון עם ישראל. "הארגון הסכים לתנאי ההסכם ורואה את המשא ומתן כגמור"

בחיזבאללה נתנו 'אור ירוק' להסכם עם ישראל
חסן נסראללה צילום: צילומסך

בכיר בממשלת לבנון ובכיר המקורב לחיזבאללה אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס, כי הארגון הסכים לתנאי ההסכם ורואה את המשא ומתן כגמור. הדיווח מגיע על רקע ההסכם בין ישראל ללבנון על הקו הימי. כזכור ראש הממשלה יאיר לפיד הודיע כי יכנס מחר (רביעי) את ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני) ולאחריה ישיבת ממשלה מיוחדת.

רועי קייס מדווח ב'כאן חדשות' כי סגן יו"ר הפרלמנט הלבנוני, אליאס בו סעב, מסר לנשיא לבנון, מישל עאון, את טיוטת ההסכם הסופית לסימון הגבול הימי עם ישראל. בו סעב אמר לאחר שמסר את הטיוטה האחרונה, כי הנשיא יבחן את ההצעה אך יחד עם זאת הדגיש כי לבנון קיבלה את כל זכויותיה בעניין שדה הגז קאנא, כי העניין "הצליח" לדבריו וכי הגיעו לפתרון שמשביע את רצון שני הצדדים. "אם אחד מרגיש שהוא הרוויח והשני הפסיד, לא היינו מגיעים להסכם. היה לנו ויכוח על סעיף או מילה והגיעה הצעה ששני הצדדים הסכימו לה".

עוד אמר סגן יו"ר הפרלמנט הלבנוני, אליאס בו סעב: "לא היינו מצליחים להגיע להסכם, אם שני הצדדים לא היו סבורים שהגיעו לפתרון שישביע את רצונם. אם אחד היה מרוויח והשני מפסיד, לא היינו מגיעים להסכם. אני מקווה שהישראלים יסתכלו על הנושא הזה מנקודת המבט הזאת ושלא ניכנס לסוגיה 'מי נסוג ומי לא?'".

עוד אמר כי "כולנו יודעים כמה זה קשה למצוא פתרון מהסוג הזה שירצה שתי מדינות שאין להן יחסים רשמיים ושלא מכירות אחת בשנייה. זה פרי המאמץ של הממשל האמריקני שהיה אדיר. זה היה מאמץ במקום והיה צודק והוגן. אם זה לא היה הוגן, לא היינו מגיעים עד הלום".

חיזבאללה הסכם לבנון ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד