י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תזוזות בגוש

21 יום לבחירות: נתניהו מאבד מנדטים לסמוטריץ'

בעוד שלוזה שבועות נאחז בשעה זו בשעה האחרונה לסגירת הקלפיות ונכסוס ציפורניים לקראת המדגמים. לפי שני סקרים שמתפרסמים לא מסתמנת הכרעה גם בבחירות אלה

21 יום לבחירות: נתניהו מאבד מנדטים לסמוטריץ'
נתניהו, גפני, סמוטריץ ודרעי צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

21 יום לבחירות, בעוד תיקו הגושים עדיין בהינו, תזוזות קלות בגוש הימין, מפלגת 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו מאבדת כשני מנדטים למפלגת 'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ'.ֶ

לפי סקר מכון מדגם של מנו גבע עבור 'חדשות 12', לו הבחירות היו מתקיימות היום - שלושה שבועות בדיוק לפני יום הבחירות, מפלגת 'הליכוד' היתה זוכה ב-31 מנדטים, 'יש עתיד' ב-24, 'הציונות הדתית' מתחזקת לֶ-13, 'המחנה הממלכתי' נשאר תקוע על 12.

עוד בתוצאות סקר 'חדשות 12', ש"ס עם 8 מנדטים, 'יהדות התורה' עם 7, ישראל ביתנו עם 6, כך גם 'העבודה' על 6, כשבתחתית נמצאות 'מרצ', 'חד"ש תע"ל ורע"מ עם 4 מנדטים כל אחת.

'הבית היהודי' ובל"ד עדיין מתחת לאחוז החסימה, כשלפי מפת הגושים, גוש נתניהו עם 59 מנדטים בלבד והממשלה הנוכחית עם 57. אולם יחד עם חד"ש-תע"ל שבראשות איימן עודה ואחמד טיבי היא זוכה ל-61 ועשויה להקים ממשלה שכזו - תלוי את מי שואלים.

לפי סקר זה מתחת לאחוז החסימה נמצאות 'הבית היהודי' של איילת שקד עם 2.0% ובל"ד בראשות סמי אבו שחאדה עם 1.6% בלבד.

סקר נוסף שערך מכון 'קנטאר' ופורסם הערב בחדשות 'כאן 11', מציב את גוש הימין מעט גבוה יותר, אך עדיין ללא רוב בכנסת. לפי הסקר, 'הליכוד' היה מסיים עם 32, 'יש עתיד' עם 24, 'הציונות הדתית' - 13, 'המחנה הממלכתי' - 12, ש"ס - 8, 'יהדות התורה' - 7, 'ישראל ביתנו' 6 מנדטים, 'העבודה' 5, 'מרצ' 5, רע"מ 4 וחדש תע"ל גם כן 4 מנדטים בלבד.

לפי סקר זה 'הבית היהודי' בראשות איילת שקד חלשה יותר עם 1.6% בלבד ואילו גוש נתניהו מתחזק במנדט וזוכה ל-60 מנדטים.

בחירות לכנסת ה-25 סקר מנדטים ערוץ 1 כאן 11

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד