י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
דורשים להסגירו

איש עסקים מואשם שסייע לאוליגרך להתחמק מהסנקציות

איש עסקים בריטי הואשם בסיוע לכאורה לאוליגרך רוסי להתחמק מהסנקציות שהוטלו עליו על ידי ארה"ב. האיש גם מואשם בהעברה לא חוקית של ציוד לחו"ל, כך הודיע משרד המשפטים האמריקני. ארה"ב מבקשת כעת את הסגרתו של איש העסקים

איש עסקים מואשם שסייע לאוליגרך להתחמק מהסנקציות
דולרים. אילוסטרציה צילום: pixabay

גרהם בונהאם-קרטר, איש עסקים בריטי נעצר אמש (שלישי), והואשם במימון נכסים שנרכשו על ידי אולג דריפסקה - אחד האוליגרכים השנויים ביותר במחלוקת ברוסיה, אשר הוטל עליו סנקציות על ידי ארה"ב ב-2018. בונהאם-קרטר מואשם גם בהעברה לא חוקית של ציוד לחו"ל, כך הודיע משרד המשפטים האמריקני. ארה"ב מבקשת כעת את הסגרתו.

בונהאם-קרטר, שגר בלונדון, הופיע בפני בית משפט השלום בווסטמינסטר בעקבות בקשת ההסגרה ושוחרר בערבות. מלבד הסנקציות של ארה"ב בשנת 2018, דריפסקה היה אחד משבעה אוליגרכים שהואשמו על ידי בריטניה כמי שיש להם קשר חזק לפוטין ותומכים בפלישה של רוסיה לאוקראינה. משרד המשפטים האמריקאי פרסם, כי בונהאם-קרטר קשור לאוליגרך באמצעות מספר נכסים בארה"ב ובבריטניה, כולם חשודים כי הם למעשה שייכים לדריפקסה.

בחודש מרץ, חשבונות הבנק שלו הוקפאו למשך שישה חודשים על פי צו שהוצא על ידי סוכנות הפשע הלאומית של בריטניה (NCA) לאחר שנטען כי חשבונותיו מכילים כסף הקשור לדריפסקה.

בונהאם-קרטר עומד בפני שלושה אישומים בארה"ב - קשירת קשר להפרה והתחמקות מהסנקציות של ארה"ב תוך הפרה של חוק הכלכלה לשעת חירום בינלאומי, סעיף נוסף של הפרת החוק, וסעיף אחד של הונאה באמצעות רשתות זרות. לכל אישום עונש מרבי של 20 שנות מאסר.

מלחמת אוקראינה רוסיה סנקציות בריטניה ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד