כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
גזירת הגיוס

הרב של קייב קורא לחיילים יהודים להתקשר ל'קו הכניעה'

הרב משה ראובן אסמן פרסם סרטון ובו הוא קורא לחיילים יהודים רוסים לא להתגייס לצבא הרוסי ואם הם גויסו בכוח, הוא ממליץ להם להתקשר ל'קו הכניעה' ולדווח על רצון להיכנע. הקהילה היהודית של הרב אסמן מבטיחה לחיילים שייכנעו "אפשרות לקיים מצוות"

הרב אסמן עם חייל אוקראיני
הרב אסמן עם חייל אוקראיני צילום: באדיבות המצלם

רבה הראשי של קייב הרב משה ראובן אסמן פרסם סרטון בשפה הרוסית ליהודי רוסיה שעומדים בפני גיוס או שכבר התגייסו לצבא, וקרא להם להתקשר ל'קו הכניעה' ולדווח כי הם מעוניינים להיכנע. הוא קרא להם להיכנע לאלתר או לפנות מראש לתוכנית "אני רוצה לחיות", עוד לפני היציאה למלחמה באוקראינה.

הרב פרסם את הסרטון ברשתות החברתיות והזכיר כי "התורה אוסרת על יהודים להשתתף במלחמה ובכל פשיעה, התורה אוסרת גם להרוג, ומצווה להציל את הנפש".

הרב משה ראובן אסמן נפגש עם ראשי מטה התיאום האוקראיני בנושא שבויי מלחמה, ואמר כי "אוקראינה מבטיחה לשבויי מלחמה את כל הזכויות בהתאם לאמנת ז'נבה והסכמים בינלאומיים אחרים". כמו כן, הקהילה היהודית של הרב אסמן מבטיחה אפשרות לחיילים שייכנעו "יכולת לקיים מצוות".

הרב אסמן הוסיף בפוסט נוסף: "חברים, לא הייתי איתכם יומיים בגלל החג הדתי שלנו "סוכות", אבל כל הזמן הזה הייתי כאן בקייב. הרוסים פוגעים בתשתית של ערי אוקראינה, ומשאירים אלפי אנשים ללא אור וחום, בדיוק כפי שעשו הנאצים ב-1941 בזמן המצור על לנינגרד שאבי שרד, אגב, אני בכל זאת לא נבהל מזה, ולא נשבר מזה". עוד כתב: "עברנו יותר מדי בעבר, לכן, אני מפציר בכם לא לאבד את הלב, ולמרות שחושך סביבכם, זכרו שקצת אור תמיד מפזר הרבה חושך, בוודאות ננצח".

הרב אסמן פרסם כי "על מנת לנצל את אפשרות הכניעה, עליך לפנות 24/7 למספרי טלפון חירום שאותם פרסם.

380665803498+ 380931192984+

הקריאה של הרב אסמן מגיעה על רקע נפילת חייל יהודי רוסי בשבי האוקראיני, כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' חייל יהודי רוסי עם משפחה בישראל, נתפס ונלקח בשבי בידי האוקראינים. סרגיי ה', בן 31 מסנט פטרסבורג, גויס בסוף חודש ספטמבר, במסגרת צו הגיוס הכללי שהוציא פוטין. סרגיי לא היה בעל התמחות צבאית ולא שירת בעבר בצבא. הוא נשלח כטוראי לחזית, ונפל בשבי באזור לימאן שהצבא האוקראיני הצליח לשחרר מידי הצבא הרוסי.

הרב אסמן סיפר כי קיים פגישה עם קצינים האחראים על נושא החזקת שבויים. הרב הציע לקחת את המשמורת על החייל היהודי השבוי הזה, כמו גם על חיילים יהודים מגויסים אחרים שלימים ייפלו בשבי אוקראיני. והוא מקווה להיפגש בעתיד הקרוב עם החייל

מלחמת אוקראינה רוסיה הרב משה אסמן שבויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד