כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
למרות ההיערכות המוקדמת

התושבים התאכזבו: 'תהלוכת החקלאים' הופסקה בעיצומה

המשטרה החליטה לעצור את תהלוכת החקלאים שהתקיימה היום בעיר בני ברק, לאכזבת התושבים הרבים | בעירייה תקפו: "האירוע המסורתי נקטע בשיאו באופן שרירותי באופן חד צדדי, זאת למרות תיאומים מוקדמים ומאמצים אדירים לעמוד בכל דרישות הבטיחות" | המשטרה: "הוחלט להפסיק את האירוע לאלתר לפני שיהיו נפגעים בנפש"

התושבים התאכזבו: 'תהלוכת החקלאים' הופסקה בעיצומה
תהלוכת החקלאים צילום: דוד קשת

תושבים רבים שתכננו להשתתף היום (רביעי) ב'תהלוכת החקלאים', המתקיימת לאחר שנת שמיטה בעיר בני ברק, הופתעו לגלות כי המשטרה החליטה לעצור את התהלוכה כשהיא בעיצומה. בתהלוכה השתתפו אלפי בני אדם שהצדיעו לחקלאים שומרי השמיטה. החקלאים, כנהוג, נסעו במשאיות מיוחדות בעוד המשתתפים שרים ומריעים.

התהלוכה המסורתית הייתה אמורה לעבור בשורה של רחובות מרכזיים בעיר, אך בסופו של דבר היא התקיימה באופן מצומצם לאחר שהמשטרה הורתה להפסיקה. "המתנו לשווא במשך למעלה משעה ברחוב שבו תוכנן שהתהלוכה תעבור", סיפר אהרון, אחד התושבים שחיכה לתהלוכה יחד עם ילדיו. "זו פשוט בושה. הרסו לנו את שמחת חג", הוסיף.

בעיריית בני ברק תקפו באופן חריג את המשטרה וטענו כי התהלוכה הופסקה למרות התיאום והתכנון שבוצעו לאורך שבועות. "לאחר מעמד אדיר של קבלת פנים נרגשת למאות חקלאים שומרי שביעית, שהתקיימה בביהמ"ד הגדול של ויז'ניץ, בהשתתפות רבבות תושבים, לצערינו הרב, המשך האירוע המסורתי שנהוג בעיר לאורך שנים, נקטע בשיאו באופן שרירותי על ידי המשטרה באופן חד צדדי, זאת למרות תיאומים מוקדמים ומאמצים אדירים לעמוד בכל דרישות הבטיחות", מסרה העירייה.

במשטרה עדכנו את התושבים כי במרכז העיר נותרו 2 משאיות בלבד שליוו את מאות החקלאים, וריקודי השמחה התרכזו רק במספר רחובות במרכז העיר. "יחד עם רבבות תושבי העיר והאורחים המאוכזבים, אנו מצרים מאוד על ההחלטה השרירותית לקטוע את השמחה הגדולה בשיאה", נאמר בהודעה.

גורמים בעירייה ששוחחו עם 'בחדרי חרדים' טענו כי מדובר ב"מחדל משטרתי". לפי אחד הגורמים, "לאחר שלא נערכה מראש עם כמות כוחות לתהלוכת החקלאים בעיר, המשטרה הורתה לבטל את התהלוכה בשעה שאלפי מתושבי העיר ממתינים ברחובה של עיר ובנוסף חילקה דוחות ועיכבה את נהגי המשאיות שהסיעו את החקלאים".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "על אף התכנון והתיאום המוקדם מול עיריית בני ברק, שכלל תנאי בטיחות שנועדו לשמור על שלום הציבור, אלפי אזרחים חסמו את הכבישים ומנעו את התקדמות הרכבים, תוך סיכון של משתמשי הדרך ושל המשתתפים עצמם. כאשר נדרשה משטרת ישראל לאיזון בין הרצון להמשיך את האירוע על אף הסכנה לבין השמירה על שלום הציבור, הוחלט להפסיק את האירוע לאלתר לפני שיהיו נפגעים בנפש. לאחר מאמץ רב ומהלכי הידברות, נפתחו כלל הצירים וכלי הרכב יצאו בבטחה".

תהלוכה חקלאים שמיטה משטרת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד