כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"תעמולה שקרית ורעילה"

ההסכם המדיני לעימות פוליטי: קרב התכתשויות בין לפיד וגנץ לנתניהו

לפיד וגנץ נשאו הערב הצהרה ותקפו את ראש האופוזיציה נתניהו שלא נשאר חייב ופרסם הצהרה משלו | לפיד: "התעמולה השקרית והרעילה שהופצה לגבי ההסכם הזה מנותקת לגמרי מהמציאות, נועדה רק לצרכים פוליטיים" | גנץ: "פוגע באינטרסים של ישראל עבור נזיד עדשים פוליטי"

ההסכם המדיני לעימות פוליטי: קרב התכתשויות בין לפיד וגנץ לנתניהו
לפיד, נתניהו, גנץ צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90/לע"מ

ראש הממשלה יאיר לפיד נשא הערב הצהרה בשידור חי לצד שר הביטחון בני גנץ ושרת האנרגיה קארין אלהרר בדבר ההסכם הימי עם לבנון שמעורר מחלוקת פנים ישראלית ותקף את האופוזיציה והעומד בראשה. 

לפדי אמר בדבריו: "זהו הישג כביר למדינת ישראל, לביטחון ישראל, ולכלכלת ישראל. ההסכם משמר את ביטחון יישובי הצפון, את חופש הפעולה של צה"ל ואת השליטה של חיל הים באיזור הקרוב לחוף, במה שקרוי "קו המצופים". מערכת הביטחון הבהירה לקבינט ולממשלה שההסכם נותן מענה מיטבי לצרכי הביטחון שלנו".

בין ההישגים שמנה לפיד ואחריו השרים קארין אלהרר ובני גנץ, "ההסכם הזה מרחיק את האפשרות של התלקחות צבאית מול החיזבאללה", ראש הממשלה העביר מסר תקיף לחיזבאללה, "ישראל אינה חוששת מחיזבאללה. צה"ל חזק יותר מכל ארגון טרור, ואם היינו יוצאים למערכה, היינו מכים אותם מכה קשה. יחד עם זאת, אם אפשר למנוע מלחמה, תפקידה של ממשלה אחראית הוא למנוע מלחמה".

לפיד תקף את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ואמר: "כשההסכם יונח בפני הציבור, כל אחד ואחת יוכלו לראות בעצמם איזה הישג היסטורי יש פה לישראל, ועד כמה התעמולה השקרית והרעילה שהופצה לגבי ההסכם הזה מנותקת לגמרי מהמציאות, נועדה רק לצרכים פוליטיים, ובעיקר נעשתה בידי אנשים שלא ראו את ההסכם ולא היה להם מושג מה יש בו ומה אין בו".

בנאומו ציין לפיד כי הוא זימן את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו לשיחת עדכון בנושא ההסכם, וגם את שאר ראשי סיעות האופוזיציה שיוכלו לקבל עדכון ולהיחשף לכל פרטי ההסכם שחלקיו סודיים והוצגו רק בפני שרי הקבינט המדיני בטחוני.

בנימין נתניהו שיגר הערב הודעה מצולמת שהגיבה להצהרת לפיד וגנץ ולהסכם אותו הוא כינה "כניעה היסטורית". לדברי ראש הממשלה לשעבר, "לפיד וגנץ נתנו לחיזבאללה את המים הטריטוריאליים שלנו, שטח ריבוני שלנו, גז שלנו, ובסוף עוד נכנעו לעוד תביעה של חיזבאללה לאפשר לאיראן לקדוח גז ליד חופי ישראל. הם מביאים את איראן צמוד לגבולנו הצפוני".

"זה הסכם כניעה של ראש ממשלת מעבר חלש וחובבני שנכנע לכל הדרישות של חיזבאללה. הדבר החמור ביותר הוא שלפיד וגנץ יצרו תקדים מסוכן מאוד - הטרור מאיים וישראל מתקפלת. זאת פגיעה קשה מאוד בכוח ההרתעה שלנו". נתניהו האשים את צוות היועץ המשפטי לממשלה שמאפשר את אישור ההסכם ימים ספורים לבחירות: "אני מזכיר לכם שלממשלת המעבר בראשותנו לא נתנו לתת תוספת מענקים לאזרחים ועסקים שנאנקו תחת הקורונה, ופה נותנים לגנץ ולפיד לתת מענק ענק לחיזבאללה", תקף.

גנץ תקף בהצהרתו לתקשורת את ראש האופוזיציה ואמר: "לצערי, אנחנו נתקלים בביקורת פוליטית ולא עניינית מצד יו"ר האופוזיציה נתניהו, שיש בה בכדי לפגוע באינטרסים של ישראל עבור נזיד עדשים פוליטי. ההתנגדות של נתניהו מצערת, ומצביעה על השיקולים שלו בעת הזו. טוב היה עושה אם היה נוהג באחריות, לומד ומשפיע על ההסכם, ומסייע להביאו בקונצנזוס פוליטי, בדיוק כפי שנהגתי אני בהסכמי אברהם ובכל פעם שנושא חשוב לאזרחי ישראל הגיע לפתחי".

יאיר לפיד בני גנץ בנימין נתניהו הצהרה לתקשורת מסיבת עיתונאים בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד