כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
חולם לבקר בישראל

איש עסקים קטארי: "55 אלף דולר, זה סכום קטן"

בריאיון יוצא דופן מדוחה בירת קטאר מספר איש עסקים מוכר במדינה על יוזמות שנות, כמה הן עלו לו וגם על הרצון הלא מובן מאליו לראות יחסים רשמיים בין קטאר לבין ישראל: "רוצה להיות הקטארי הראשון שמבקר בגלוי אצלכם" הוא סיפר כי הוצאה של 55 אלף דולר זה סכום קטן

איש עסקים קטארי: "55 אלף דולר, זה סכום קטן"
חמד א-סווידי בראיון צילום: כאן חדשות

בריאיון יוצא דופן מקטאר מספר חמד א-סווידי לראש תחום העולם הערבי, רועי קייס ב'כאן חדשות', על יוזמות שונות, כמה הן עלו לו וגם על הרצון לראות יחסים רשמיים בין קטאר לבין ישראל.

חמד א-סווידי, הוא שם דבר בקטאר המפרצית, בימים אלה ממש הוא עושה כותרות אחרות בקטאר אחרי שהציג ליד ביתו פסל במשקל של ארבע טונות וגובה של כמעט שלושה מטרים, אותו הקדיש לארצו, המדינה הראשונה במזרח התיכון שתארח אירוע ספורט המוני עוד כמה שבועות.

הוא אומר כי הבניה עלתה לו סכום קטן. "זה עלה לי 55 אלף דולר, בלי ההעברה לדוחא שגם כן עלתה לנו. לא הרבה". הוא גם ידוע כמי שהקים את שמורת הטווסים הראשונה בארצו. "בבוקר אני בא בודק אותם אחד אחד רואה מה הטווסים צריכים".

העובדה שא-סויידי מוכר מאוד בחברה הקטארית הופכת את הריאיון שלו לכלי תקשורת ישראלי, ליוצאת דופן עוד יותר "בטוח יהיו ביקורות, אבל לא עשיתי שום דבר רע. אני אוהב את השלום, מקווה שהשלום ישרור בכל העולם ושיסתיימו המלחמות והבעיות. אתם גם כן שתחיו בשלום כמונו. אנחנו עמים סובלניים ברוך השם, אני בן 55. מאז שנולדתי אני רק שומע בחדשות ישראל ופלסטין, נמאס. הדבר הזה צריך להסתיים ונחייה בשלום. אנחנו לא יכולים לגרש את ישראל וישראל לא יכולה לצאת מהמקום שלה. אנשים צריכים להאמין במציאות".

א-סווידי יודע מן הסתם שלא מעטים בסביבתו ממשיכים לראות את ישראל באופן שלילי מאוד בגלל הסוגיה הפלסטינית. אבל הוא בשלו, זוכר לטובה את הישראלים שפגש עוד כשהייתה נציגות בקטאר. נורמליזציה בעבורו היא לא מילה גסה. הוא נשאל אם נראה מתישהו יחסים רשמיים בין קטאר לבין ישראל.

"אינשאללה בעזרת הקל, היו יחסים קיימים, אני לא חושב שהם הסתיימו. היחסים קיימים עד היום, אבל אתה יודע, אלה דברים פוליטיים שאנחנו לא קשורים אליהם. יש לי חבר שהיה חי איתי 18 שנה בקטאר והיינו כמו משפחה. לא אמרנו זה מוסלמי או יהודי או ישראלי או נוצרי. כולנו בני אדם. וכולנו אוהבים אחד את השני".

מתי נראה אותך בישראל? הוא נשאל. "אני צריך לבקר בישראל ואהיה הקטארי הראשון שמבקר בתל אביב באופן פומבי. אבקר בתל אביב ובירושלים".

קטאר ביקור בישראל תל אביב ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד