כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ירושלים בערה

הסלמה משמעותית: לילה של עימותים בבירה - חשש מהחרפה

העימותים הלילה בבירה, שכללו ירי חי, ניסיון לינץ' ותקיפת שוטרים, הפתיעו גם את המשטרה שנערכה מלכתחילה בכוחות מתוגברים | חשש במערכת הביטחון: האירועים מסמנים התחלה של הסלמה משמעותית בבירה שעשויה להתפתח גם לערים המעורבות | לילה של אש בבירה

הסלמה משמעותית: לילה של עימותים בבירה - חשש מהחרפה
מהומות בירושלים צילום: דוברות המשטרה

המהומות שהתרחשו הלילה בירושלים, בעוצמה שלא נראתה לכל הפחות מאז מבצע 'שומר החומות', הפתיעו גם את כוחות הביטחון ושוטרי מחוז ירושלים, שהיו גם כך בכוננות גבוהה על רקע ההסלמה הביטחונית וגל הפיגועים בשבועות האחרונים.

העימותים החלו בשעות הערב בשכונות בודדות אך התרחבו במהירות לכל רחבי מזרח ירושלים. במערכת הביטחון מביעים חשש כי האירועים הם סימן לפתחה של הסלמה משמעותית בבירה שעשויה להתפתח גם לערבים המעורבות.

במהלך הפרות הסדר הלילה נרשמו שורה של אירועים חריגים: פיגוע ירי לעבר מחסום קלנדיה, ירי זיקוקים לעבר שוטרים ופציעת שני קצינים בעיסאוויה, ניסיון לינץ' במשפחה חרדית שנסעה ברכבה באזור בית חנינה, ירי זיקוקים ישיר לעבר חרדי ראס אל-עמוד ותקיפת יהודים בשכונת שייח ג’ראח. גם רכבו של ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, הותקף במהלך העימותים.

מהמשטרה נמסר אתמול כי "כוחות המשטרה ומג"ב של מחוז ירושלים במספר מוקדי הפרות סדר והתפרעויות אלימות במזרח ירושלים". עוד נמסר בי הכוחות מגיבים באמצעים לפיזור הפרות סדר בעקבות ידויי בקבוקי תבערה, ידויי אבנים, ירי זיקוקין, שריפות פחים, חסימות צירים וניסיונות לפגוע בכוחות הביטחון.

במהלך הפרת סדר אלימה בעיסאוויה, נפצעו באורח קל 2 קציני משטרה בעת שפעלו במקום להדיפת המתפרעים. נבדק החשד שהפציעה נגרמה כתוצאה ממטעני צינור שהושלכו לעברם בעת הפרת הסדר.

מוקדם יותר אתמול, עצרה המשטרה 5 חשודים שהשתתפו בהפרות סדר במוקדים שונים במזרח ירושלים. "משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות ובאפס סובלנות כלפי אלימות מכל סוג שהיא, הפרת הסדר הציבורי, התפרעויות אלימות וכל ניסיון לפגוע בשוטרים או באזרחים", נמסר מהמשטרה.

אמש שוחח השר לביטחון פנים עמר בר-לב עם מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי ומפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן, ועודכן בפרטי האירועים במזרח ירושלים.

השר בר-לב אמר: "בשעות האחרונות פעלו כוחות משטרה ומשמר הגבול כדי לבלום התפרעויות והפרות סדר במספר מוקדים במזרח ירושלים. משטרת ישראל השליטה סדר ברוב המוקדים, ותמשיך לפעול עד להשגת רגיעה. אין לנו כל כוונה לאפשר את המשך האלימות, ואנו נחושים לפעול ביד קשה נגד כל מי שיפר את הסדר ויסכן את שלום הציבור וביטחונם של השוטרים והשוטרות".

הסלמה ירושלים פורעים ערבים חול המועד סוכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד