ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
החלוקה המלאה

עשרות מיליונים: שיא חדש בתקציב ליו"ש

משרד הפנים העביר לרשויות ביהודה ושומרון 100 מיליון שקל, שמהווה שיא בתקציב - ומדובר בעלייה של 25% לעומת השנים הקודמות. הסיבות לכך הן אירועים מיוחדים וצורך באבטחה יקרה יותר

עשרות מיליונים: שיא חדש בתקציב ליו"ש
בנייה ביו"ש צילום: Sebi Berens/Flash90

משרד הפנים העביר השבוע יותר מ־100 מיליון שקלים לרשויות ביהודה ושומרון, שיא חדש בתקציב לרשויות אלו, שמהווה עלייה של 25% לעומת שנים קודמות, ותוספת של 40 מיליון שקלים לתקציב השוטף של הרשויות על פני שנתיים. כך דווח הבוקר (חמישי) בישראל היום.

הסכום מצטרף ל־100 מיליון השקלים הנוספים שהוענקו לרשויות ביו"ש במסגרת תוכניות לפיתוח כלכלי וארגוני. מדובר בסכום גדול מהותית לעומת השנים הקודמות, שסופק על ידי שרת הפנים איילת שקד. המענק של המשרד ליו"ש בשנים 2020-2019 עמד על 85 מיליון שקלים, וכעת הוא עומד על כ־106 מיליון שקלים.

חלק ניכר מהסכום שנמסר לרשויות ביו"ש הוא מענק ביטחוני. הרשויות ביו"ש נתונות תחת איום ביטחוני מתמיד, שמשפיע משמעותית על התנהלותן השוטפת. כמו כן, נאלצות הרשויות להוציא כספים רבים על מנת לספק שירותים בטוחים לתושבים בכל תחום: חינוך, רווחה, תרבות ועוד. אירועים מיוחדים, מוקדים אזוריים ואתרי תיירות דורשים אבטחה מיוחדת ויקרה.

נוסף על המענק הביטחוני, הרשויות ביו"ש קיבלו תוספת שנתית נוספת לטיפול ולפיקוח על השטחים הפתוחים. מדובר בסכום של כ־15 מיליון שקלים בשנה, כ־30 מיליון שקלים על פני שנתיים. חלק מהסכומים משמש למאבק במלחמה בבנייה הפלשתינית הבלתי חוקית בשטחי C, לשיקול של כל רשות. בשנים האחרונות מונו רכזי קרקעות ברוב המועצות ביו"ש, ותקציבים מעין אלו, שמשמשים בעיקר מועצות אזוריות, מאפשרים להם לפעול ולשמור על השטחים הפתוחים.

יהודה ושומרון משרד הפנים תקציב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד