כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מחאה יהודית

יהודי בריטניה זועמים על המלך צ'ארלס: "מאכזב מאוד"

לאחר הודעת ארמון בקינגהאם כי הכתרת המלך צ'ארלס תיערך ב-6 במאי 2023, תאריך שנופל בשבת, יהודי בריטניה הביעו אכזבה מהמלך שלא התחשב בהם בקביעת התאריך. עשרות ומאות אלפי יהודים לא יוכלו לצפות בהכתרת מלכם, ומהרב הראשי בבריטניה יבצר להשתתף בטקס

יהודי בריטניה זועמים על המלך צ'ארלס: "מאכזב מאוד"
הרב מירוויס והמלך צ'ארלס צילום: The Royal family

השבוע הודיע ארמון בקינגהאם כי הכתרתו הרשמית של המלך צ'ארלס למלוכה תיערך ב-6 במאי 2023 במנזר וסטמינסטר בלונדון. הארכיבישוף מקנטברי ינהל את טקס ההכתרה, ויזכה להכתיר את המלך הבריטי החדש. "הטקס שמר על מבנה דומה במשך יותר מאלף שנים, וההכתרה בשנה הבאה צפויה לכלול את אותם מרכיבי ליבה ברוח הזמן שלנו", נמסר מהארמון.

אך קביעת ההכתרה בתאריך זה עוררה אכזבה רבה בקרב יהודי בריטניה ורבים מיהודי העולם, מאחר ומדובר בערב שבת. רבים מכ-300 אלף תושבי בריטניה היהודים לא יוכלו לצפות בטלוויזיה בטקס ההכתרה, או לראות אותו על מסכי הענק שיפרסו ברחבי לונדון. לפי ה"דיילי אקספרס", בקרב מנהיגי הקהילה היהודית בבריטניה כועסים על קביעת ההכתרה בשבת, ואחד מהם ציין כי הרב הראשי של בריטניה, הרב אפרים מירוויס, לא יוכל להשתתף בטקס.

בשנת 1997 קרה מקרה דומה, כאשר הרב הראשי של בריטניה הרב יונתן זקס סירב להשתתף בהלוויית הנסיכה דיאנה שנערכה בשבת. עם זאת, ההכתרה האחרונה שנערכה בבית המלוכה, הכתרת המלכה אליזבת' בשנת 1953, נערכה ביום שלישי ובשל כך יכלו היהודים להשתתף בטקס ולצפות בו.

ההחלטה לקיים את ההכתרה בשבת הפתיעה את יהודי בריטניה, מאחר ובית המלוכה גילה רגישות כלפי הדתות השונות עד כה. כפי שדיווחנו, לאחר מות אימו קיבל המלך צ'ארלס את מנהיגי הדתות השונות לארמונו, ולאחר שהבין כי מדובר ביום שישי ולכן יהיה קשה לרב הראשי להשתתף באירוע, החליט להקדים אותו לשעה 17:00. לאחר פגישתם הפציר המלך ברב הראשי לעזוב את המקום ואמר לו: "תעזוב עכשיו, זה בסדר, כדי שתספיק להגיע לפני כניסת שבת הביתה".

גורם בקהילה היהודית הביע אכזבה גדולה גם הוא, ואמר ל"דיילי אקספרס": "המלך תמיד אמר שהוא מעוניין לשקף את האמונות השונות הממלכה".

כפי שזה נראה כרגע, התאריך לא ישתנה וההכתרה תיערך בשבת על אף המחאה היהודית, אך טרם אפשר לדעת מה יקרה בסופו של דבר, עוד שבעה חודשים.

המלך צארלס הרב אפרים מירוויס הכתרה ארמון בקינגהאם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד