כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"רוצה שהצורר ימות"

השאירה פתק על קבר הוריו של פוטין וצפויה לעונש קשה

אירינה ציבניבה, בת 60, חיללה את הקבר של הוריו של פוטין בבית העלמין סרפימוב. היא נעצרה והואשמה בחילול הקבר ובהשתתפות בהפגנות והיא צפויה לחמש שנות מאסר. אימו של פוטין מריה מתה בגיל 87 ב-1998 ואביו מת שנה לאחר מכן

השאירה פתק על קבר הוריו של פוטין וצפויה לעונש קשה
הפתק על הקבר צילום: @partyofthedead ערוץ הטלגרם

סבתא רוסייה עומדת בפני חמש שנות מאסר לאחר שהשאירה פתק על קברו של הוריו של ולדימיר פוטין שבו נאמר שהיא "רוצה שהצורר ימות". אירינה ציבניבה, בת 60, רואת חשבון, נעצרה והואשמה בחילול הקבר במחאה נגד המלחמה.

זו הפעם השנייה שפתק מופיע במקום מנוחתם בבית הקברות סרפימוב בסנט פטרסבורג כדי למחות על המלחמה. בנה מקסים ציבניב, בן 37, מנכ"ל חברת בנייה, אמר לתקשורת המקומית כי אימו נעצרה. "מה שהיה בפתק אינו ידוע בוודאות", אמר. "אבל היא אמרה שיש לה משאלה שפוטין ימות" הוסיף.

אימו של פוטין, מריה, מתה בגיל 87 ב-1998, ואביו ולדימיר ב-1999 בשנה שלאחר מכן בגיל 88. ציבניבה סירבה תחילה לפתוח את דירתה כשהמשטרה הגיעה, רק כשהשוטרים איימו לפרוץ את דרכם פנימה היא פתחה את הדלת. עורך דינה סרגיי טרסוב אמר כי נפתח תיק במסגרת "חילול המתים ומקומות קבורתם, שבוצעו על רקע של שנאה או איבה פוליטית, אידיאולוגית וגזענית, לאומית או דתית".

בבית המשפט נודע תוכנו של הפתק: "הורים למטורף, קחו אותו אליכם, הוא גורם לכל כך הרבה כאב וצרות, כל העולם מתפלל למותו הוא אומלל, מוות לפוטין, גידלתם פריק ורוצח". ציבנובה לא הכחישה בבית המשפט כי כתבה את הפתק. לדבריה, זה קרה לאחר ש"הסתכלה בחדשות, הבנתי שהכול מאוד מפחיד, הכול מאוד עצוב, יש הרבה מתים".

זאת הפעם השנייה שזה קורה, כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' בחודש שעבר, מפגינים נגד המלחמה פרסמו פתק שבו על קברם של הוריו של פוטין שם נכתב: "הורים יקרים הבן שלכם מתנהג בצורה מחפירה, הוא מדלג על שיעורי היסטוריה, רב עם חברים לכיתה, מאיים לפוצץ את כל בית הספר". המעשה היה מטעם פעילי אמנות רוסים הידועים בשם "מפלגת המתים". המחאה הקודמת ייחלה גם למותו של פוטין. הקבוצה הביעה את התקווה שההורים המתים "ייקחו אותו לעצמם מתישהו".

מלחמת אוקראינה רוסיה קבר ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד