י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
למי להאמין?

שבועיים וחצי לבחירות: פער של שלושה מנדטים בין שני סקרים

שני סקרי מנדטים שפורסמו הערב מציגים תוצאה שונה. בעוד בסקר אחד אין הכרעה גם בבחירות אלה לאף צד, בסקר אחר גוש נתניהו מנצח ברוב ודאי ומקים ממשלת ימין יציבה. עם זאת באחד הסקרים 4 מפלגות על סף אחוז החסימה ואילו ליברמן חוזר לשמור על כוחו | כל המספרים

שבועיים וחצי לבחירות: פער של שלושה מנדטים בין שני סקרים
קלפיות ופתקי הצבעה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שבועיים וחצי לבחירות לכנסת ה-25, סקר מנדטים חדש של 'חדשות 13' ופרופ' קמיל פוקס מציג אי הכרעה בבחירות, כאשר גוש הימין-חרדים מגיע ל-59 מושבים בכנסת, לעומת גוש הקואליציה הנוכחית שמגיע ל-57.

לפי הסקר, מפלגת 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו משיג 32 מושבים, 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד - 26, 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' בראשות בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר נחלשת מעט ל-12 מושבים, לעומת סקרים קודמים שהציבו אותה על 14. 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ נשארת על 12.

מפלגת ש"ס בראשות אריה מכלוף דרעי משיגה לפי קמיל פוקס - 8 מושבים, 'יהדות התורה' בראשות יצחק גולדקנופף שומרת על כוחה עם 7, מפלגת 'העבודה' בראשות מרב מיכאלי - 6 מושבים, 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן עם 5. בתחתית קרוב לאחוז החסימה נמצאות שלוש מפלגות - מרצ בראשות זהבה גלאון עם 4, וכך גם חד"ש-תע"ל ורע"מ עם 4 מושבים כל אחת.

מתחת לאחוז החסימה נמצאות 'בל"ד' בראשות סמי אבו שחאדה עם 1.9% ו'הבית היהודי' בראשות איילת שקד עם 1.7% בלבד.

סקר נוסף שערך מכון 'דיירקט פולס' בהנהלת שלמה פילבר שפורסם הערב (חמישי) ב'ערוץ 14', הציג תוצאות שונות לחלוטין והעמיד את גוש הימין-חרדים בראשות בנימין נתניהו על 62 מושבים בכנסת הבאה. 

לפי הסקר, לו הבחירות היו נערכות היום, מפלגת 'הליכוד' היתה הגדולה בכנסת עם 34 מושבים, במקום השני 'יש עתיד' עם 23, 'הציונות הדתית' ו'עוצמה יהודית' עם 12, כך גם 'המחנה הממלכתי' - 12, ש"ס שומרת על כוחה בסקר זה עם 9 וכך גם 'יהדות התורה' עם 7.

באופן מפתיע 'ישראל ביתנו' מתחזקת מסקרים קודמים ושומרת על כוחה עם 7 מושבים. על סף אחוז החסימה נמצאות ארבע מפלגות: 'העבודה' - 4, מרצ - 4, חד"ש-תע"ל - 4 וכך גם רע"מ עם 4 מושבים מושבים בלבד.

מתחת לאחוז החסימה, 'הבית היהודי'  בראשות איילת שקד עם 2.1% מסך הקולות ובל"ד עם 1.8% בלבד.

לפי הסקר, גוש נתניהו מגיע להישג של 62 מושבים, לעומת גוש הקואליציה הנוכחית עם 54 מושבים. המשמעות היא שנתניהו מקים ממשלה ושולח את כל הקואליציה הנוכחית אל ספסלי האופוזיציה בתקווה מבחינתו לצמיתות או לפחות לשנים ארוכות.

סקר מנדטים בחירות לכנסת ה-25 קמיל פוקס מכון הסקרים דיירקט פולס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד