כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הנצחת עולמים

שידור חי והיסטורי מהנחת אבן הפינה ב'בית הרב יורם'

מנתיבות תצא תורה: החל מהשעה 21:00 שידור חי מ'בית הרב היורם' - המעוז התורני העצום בנתיבות על שם הרב יורם אברג'ל זיע"א, לרגל טקס הנחת אבן הפינה והכנסת ספר תורה ברוב עם. זאת אחר שרבים מהם רכשו מטרים רבועים בבניין וזכו להנצחת עולמים 

שידור חי והיסטורי מהנחת אבן הפינה ב'בית הרב יורם'
הרב אברג'ל צילום: Mendy Hechtman/Flash90

המיזם האדיר מגיע לסיומו. אחר שגויסו עשרות מיליוני שקלים, אלפי תלמידיו ואוהביו של הרב יורם אברג'ל זצ"ל, צפויים להשתתף באירוע היסטורי הפתוח לכלל הציבור הרחב, בו תתקיים הנחת אבן הפינה וכן הכנסת ספר תורה למבנה העצום הקרוי 'בית הרב יורם', אשר צפוי להוות מרכז תורני חשוב לגרעין החרדי בנתיבות וכן אבן שואבת לתלמידיו הממשיכים להפיץ את האור ואת הבשורה הרוחנית שהותיר אחריו הרב יורם.

לחצו כאן למידע נוסף על האירוע>>>

צפו בשידור החי>>

המבנה החדש כולל מכון הוצאה לאור לכתביו וחידושיו של הרב יורם זיע"א וכן של בנו וממשיך דרכו הרב ישראל שליט"א וכן יכיל מתחם מיוחד לזכרו של הרב יורם, אשר יעניק לבאים אפשרות ללמוד על תורתו ואורו של רבינו זיע"א. וחשוב מכל - הבניין יכיל בתי מדרשות ענקיים שבהם ילמדו תלמידי חכמים לאורך כל שעות היממה, ויפיצו את אור תורתו של הרב יורם לעולם כולו.

זוכרים את הרב יורם

7 שנים חלפו מאז הסתלק באחת מי שהיה לדמות מופת בעולם היהודי והוליך אחריו רבבות תלמידים, הרב יורם אברג'ל זיע"א, כשהוא בן 58 בלבד. הרב יורם הותיר אחריו אלפי תלמידים שומעי לקחו, שעד היום דואבים וכואבים ולא מצליחים למלא את החלל העצום שהותיר אחר פטירתו. זאת אחר שתמיד דאג לכל מחסורם, הפיזי והרוחני, חיבק, הקשיב, חיזק וקירב לאור התורה ולאבא שבשמים.

על מנת לאפשר לאותם תלמידים להתחבר מחדש ולהפיץ מאורו הטוב של הרב, לקראת שנת השבע להסתלקותו, בנו וממשיך דרכו, הרב ישראל אברג'ל שליט"א, רבה של קהילת "המאי"ר לארץ", הוביל יוזמה מהפכנית להקמת 'בית הרב יורם' בעיר נתיבות – העיר שממנה בקע אורו הגדול של הרב יורם, ימה וקדמה צפונה וקדמה. מיקומו של הבניין הגדול, אשר צפוי להשתרע על פני אלפי מ"ר, הינו במרכז השכונה הנושאת את שמו של הרב זצ"ל 'רמות יורם' ההולכת ונבנית מעבר לבית העלמין בו הוא טמון, בסמוך לציונו של הבבא סאלי זצ"ל.

רבים אשר נענו ליוזמה הנדירה, רכשו מטרים בבניין המפואר וזכו להנצחת עולמים בקיר ההנצחות מיוחד בבית המדרש.

כחלק מהיוזמה, הרב ישראל אף שלח אגרת נרגשת לציבור הרחב, תלמידי ואוהבי הרב יורם זיע"א, בה מנה את מעלות הבניין המפואר והסיבות להקמתו. בין היתר כתב: "הגשמת החלום והשאיפה גדולה של אדונינו אבינו הגאון הקדוש רבי יורם מיכאל אברג'ל זיע"א - שיהיה בית מדרש עם אלף מקומות מלא וגדוש ביהודים עובדי ה'. אשר על כן כל אחד יירתם בכל לבו ונפשו להיות שותף עמנו להנציח שמו וזכרו וידע נאמנה שכל מי ששותף בבנין הזה אינו אלא שותף פעיל של אבינו הרב יורם הקדוש זיע"א בעולם הזה ובעולם הבא".

"אין ספק שקול התורה והתפילה שיבקע מבנין קדוש זה מאות שנים קדימה יהיה לזכות עצומה להמשיך עליו ברכה ושפע בכל התחומים".

כאמור, נקודת השיא של המיזם צפויה להתרחש ביום חמישי כ״ה תשרי, בטקס העוצמתי שיערך בבניין החדש בשכונת רמות יורם נתיבות. בשעה 17:00 אחר הצהריים ייערך מעמד כתיבת אותיות לספר תורה שיוכנס לבית הרב יורם. ובשעה 19:30 תיערך במקום סעודה כיד המלך לכל דיכפין. הציבור הרחב מוזמן ליטול חלק באירוע המיוחד ולזכות להיות שותף במיזם המרגש וכך להמשיך להפיץ את אורו הגדול של הרב הקדוש, לעולם היהודי כולו.

לחצו כאן למידע נוסף על האירוע>>>

הרב יורם אברג'ל בית הרב נתיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד