כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אחרי שתי בדיקות

ישראלי שחזר מאוגנדה ונחשד שנדבק באבולה - נשלל

ישראלי שחזר מאוגנדה מאושפז בבידוד מחשש לאבולה. מהבדיקה הראשונית שביצע נראה כי הוא נושא את הנגיף. אך בשל זמן הדגירה הארוך, עד 21 יום, הוא נבדק שוב ונמצא שלילי

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: ארכיון בחדרי

ישראלי שחזר מאוגנדה אושפז בבידוד מחשש שהוא נושא את נגיף האבולה. מהבדיקה הראשונית שביצע נראה היה כי הוא נושא את הנגיף. אך בשל זמן הדגירה הארוך, עד 21 יום, הוא נשאר במתחם המבודד על לקבלת תוצאות בדיקה נוספת ממנה עלה כי אינו נושא את הנגיף.

משרד הבריאות של אוגנדה וארגון הבריאות העולמי דווחו בחודש שעבר על התפרצות קדחת האבולה באוגנדה. עד כה דווח על לפחות 50 מקרים (חשודים ומאומתים) ובנוסף 24 מקרי תמותה (6 מאומתים ועוד 18 בחשד). הנתונים נכונים ל-30 בספטמבר.

המחלה מועברת במגע ישיר עם דם או נוזלי גוף של חולים, או לאחר מגע עם הפרשות של בעלי חיים נגועים במחלה (מתים או חיים).

משרד הבריאות ממליץ להימנע כלל מהגעה למחוזות המוכרים עם מקרים פעילים בהתפרצות הנוכחית באוגנדה. מומלץ לנוסעים המגיעים לאוגנדה (ובפרט לאזורים המוכרים כנגועים) לנקוט באמצעים הבאים:

הימנעות ממגע עם חולים או נפטרים מהמחלה ואו כל חפץ שהיה במגע עם חולה (כולל ציוד רפואי, בגדים, כלי מיטה וכו'). 

הימנעות מאכילת בשר נא וכן ממגע עם חיות בר והפרשותיהן וממגע עם פגרים.

הימנעות מהתקהלויות צפופות.

הקפדה על היגיינת ידיים.

תקופת הדגירה של מחלת האבולה היא עד 21 יום. במקרה בו מופיעה מחלת חום , שיכולה להיות מלווה גם בכאבי ראש, עייפות, כאבי שרירים, הקאה, שלשול, כאב בטן, או דימום לא מוסבר, בזמן השהות באוגנדה או במהלך תקופה של עד 21 יום לאחר השהות באוגנדה, יש לפעול לפי ההנחיות הבאות:
בזמן שהות בחו"ל - יש לפנות באופן מידי לעזרה רפואית רק במקרה הצורך ולעדכן בשהייה באוגנדה. בישראל - יש להיכנס מיד לבידוד תוך יידוע הרופא/הרופאה המטפל/המטפלת בשהייה באוגנדה.

אבולה אוגנדה משרד הבריאות בידוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד