כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ניסה להבריח את הגבול

תייר תמים? ישראלי-רוסי נעצר בנורבגיה לאחר שצילם ברחפן

ישראלי בעל אזרחות רוסית נעצר במעבר הגבול עם נורבגיה כשברשותו תיעודים רבים שצילם באמצעות רחפן בשטח הנורבגי. העצור, נלקח לחקירה לאחר שניסה לחזור לרוסיה יחד עם כמויות של חומרי צילום. החוק הנורבגי אוסר על אזרחים רוסים לצלם בשטח המדינה

תייר תמים? ישראלי-רוסי נעצר בנורבגיה לאחר שצילם ברחפן
רחפן. אילוסטרציה צילום: pixabay

ישראלי בעל אזרחות רוסית נעצר אתמול על ידי השלטונות בנורבגיה בנקודת המעבר היבשתית לרוסיה כשברשותו תיעודיים רבים שצילם באמצעות רחפן. לטענת הרשויות, הישראלי טייל ברחבי המדינה בחודש אוגוסט ונעצר בשל הפרת הסנקציות האוסרות על אזרחים רוסים להטיס רחפנים בנורבגיה. 

על פי דיווחים בכלי תקשורת במדינה, האיש נעצר במהלך בדיקה שגרתית של שירות המכס ב-11 באוקטובר עם שני רחפנים וארבעה טרה-בייט של קבצי תמונה וסרטים, שחלקם הוצפנו. במשטרה אומרים כי עד כה אין כל אינדיקציה שהוא לא רק תייר.

פרקליטת המשטרה אמרה כי "עצרנו אותו מאז שהוא אזרח מדינה שלישית, ואין לו שום קשר לנורבגיה. האיש הואשם משום שאזרחים רוסים אינם מורשים להטיס רחפנים בנורבגיה, בשל כללי הסנקציות. מוקדם להסיק מסקנות. היו לו כמויות גדולות של נתונים, שאנחנו עוברים עליהם עכשיו". לדבריה הוא אינו מודה באשמה כי לא ידע על איסור הטיסה. סנגורו של הישראלי מסר: "מרשי מואשם רק בהטסת רחפן". 

במקביל, בית המשפט המקומי נענה לבקשת המשטרה, האריך את מעצרו בשבועיים והעביר אותו למעצר זמני מחשש שינסה "להימלט מהליך שיפוטי". שירותי הביון של נורבגיה הודיעו שאם יתברר כי האיש ריגל אחר נורבגיה - הם יהיו אלה שיובילו את החקירה.

הפרשה מגיעה על רקע החשש בנורבגיה מניסיונות של רוסיה לחבל בתשתיות האנרגיה שלה. אוסלו, כמו עוד כמה בירות מערביות, סגרה את שמי המדינה לכלי טיס רוסיים בעקבות הפלישה לאוקראינה, והפרת האיסור יכולה להביא לשלוש שנות מאסר. רוסטנוב טען כי לא ידע על האיסור.

מאז החלה מוסקבה לצמצם את אספקת הגז לאירופה, נורבגיה נכנסה לנעליה כספקית הראשית. לאחר גילוי החבלות ברשת הצינורות "נורד סטרים", שהובילו גז רוסי לאירופה ומיוחסות במערב לקרמלין, הגבירה אוסלו את אבטחת תשתיות האנרגיה שלה.

ביום חמישי האחרון דווח בנורבגיה כי רחפן נצפה מעל מתקן גז בקארסטו שבדרום המדינה. המשטרה ביקשה את עזרת הציבור בחיפושים אחרי מפעיליו.

נורבגיה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד