כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
טוב מאוחר מאף פעם

האוניברסיטה התנצלה על הגבלת היהודים בשנות החמישים

אוניברסיטת סטנפורד התנצלה על הגבלת קבלה של סטודנטים יהודים בשנות ה-50 לאחר שצוות מיוחד שהוזמן על ידי האוניברסיטה מצא רישומים המראים כי פקידי האוניברסיטה לא כללו תלמידים יהודים במשך שנים ומאוחר יותר הכחישו את המעשה

האוניברסיטה התנצלה על הגבלת היהודים בשנות החמישים
אוניברסיטה. אילוסטרציה צילום: unsplash

צוות משימה מיוחד שהוקם בינואר האחרון באוניברסיטת סטנפורד שבלוס אנג'לס ארה"ב, פרסם דו"ח המאשש את הטענות שלסטנפורד היה מכסות קבלה לסטודנטים יהודים, כך אמר נשיא סטנפורד, מארק טסייר-לאבין, במכתב שנשלח ביום רביעי לקהילת סטנפורד. האוניברסיטה התנצלה על הגבלת קבלה של סטודנטים יהודים בשנות ה-50 לאחר שצוות משימה שהוזמן על ידי האוניברסיטה מצא רישומים המראים כי פקידי האוניברסיטה לא כללו תלמידים יהודים במשך שנים ומאוחר יותר הכחיש האוניברסיטה את התרחשותו.

"המרכיב המכוער הזה בהיסטוריה של סטנפורד, שאושר על ידי הדו"ח החדש הזה, מעציב ומטריד מאוד", אמר טסייר-לאבין. הצוות שחקר את המקרים ציטט מזכר מפברואר 1953 שבו מנהל הקבלה דאז דן בחששותיו לגבי מספר הסטודנטים היהודים הנרשמים לסטנפורד. התזכיר פורסם לראשונה בבלוג על ידי היסטוריון בשנה שעברה, כך דווחה סוכנות הידיעות AP.

"לאחר פרסום התזכיר הזה, דפוסי ההרשמה חושפים ירידה חדה בתלמידי סטנפורד שסיימו את שני בתי ספר התיכוניים שידועים כבעלי אוכלוסיות משמעותיות של תלמידים יהודים: תיכון בוורלי הילס ותיכון פיירפקס", בלוס אנג'לס, כך לפי הדו"ח.

צוות הבדיקה מצא גם שכאשר נשאלו על שיטות העבודה שלהם בשנים מאוחרות יותר, פקידי בית הספר הכחישו כל הטיה אנטי-יהודית בקבלה. טסייר-לאבין התנצל בשם אוניברסיטת סטנפורד בפני הקהילה היהודית וכל הקהילה האוניברסיטאית "הן על הפעולות המתועדות בדו"ח זה לדיכוי קבלת סטודנטים יהודים בשנות החמישים והן על הכחשות האוניברסיטה לפעולות אלו בתקופה שלאחר מכן".

"הפעולות האלה היו שגויות. הם היו מזיקות. והן לא זכו להכרה במשך זמן רב מדי", הוסיף. האוניברסיטה מתכננת ליישם את ההמלצות של צוות המשימה לשיפור חוויית הסטודנטים היהודים באוניברסיטה, כולל מתן הכשרה נגד הטיה, טיפול באנטישמיות והצעת תוכנית לאוכל כשר.

אוניברסיטה אנטישמיות בארה"ב התנצלות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד