ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
זעם בוושינגטון

אבו מאזן לוולדימיר פוטין: "לא סומך על ארה"ב"

נשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגש עם הנשיא פוטין, והביע את רצונו שרוסיה תתווך בין ישראל לפלסטינים ולא ארה"ב. אבו מאזן אמר לפוטין כי הוא שמח ומרוצה מהעמדה הרוסית שתומכת בפלסטינים

אבו מאזן לוולדימיר פוטין: "לא סומך על ארה"ב"
פוטין ואבו מאזן צילום: צילום מסך

הבית הלבן פרסם ביום שבת הודעת נזיפה פומבית נדירה בנשיא הרשות הפלסטינית אבו מאזן, לאחר שהאחרון דחה בפומבי את מאמצי ארה"ב לטפל בסכסוך הישראלי-פלסטיני והצביע על כך שרמאללה מעדיפה שרוסיה תמלא תפקיד מרכזי יותר כמתווכת.

ההצהרה של דובר המועצה לביטחון לאומי היא הפעם הראשונה שבה ממשל ביידן הגיב לביקורת ההולכת וגוברת מרמאללה, שהאשימה את וושינגטון בכישלון ללחוץ על ישראל להפסיק את הפעולות הצבאיות בגדה המערבית תוך התמקדות רק בתמריצים כלכליים בסכסוך, ולא בנושאים פוליטיים.

בשיחה עם עיתונאים לפני פגישה ביום חמישי האחרון עם פוטין בוועידה בקזחסטן, אמר אבו מאזן "אנחנו לא סומכים על אמריקה ואתם יודעים את עמדתנו, אנחנו לא סומכים עליהם, אנחנו לא סומכים בשום פנים, ולא נוכל לקבל שאמריקה היא הצד הבלעדי בפתרון הבעיה". אבו מאזן הבהיר כי ארה"ב עדיין יכולה למלא תפקיד של יצירת שלום "מכיוון שהיא מדינה נהדרת, אבל לעולם לא נקבל אותה כיחידה". אבו מאזן אמר לפוטין כי הוא "שמח ומרוצה מהעמדה הרוסית" שתומכת בפלסטינים.

פחות מ-48 שעות לאחר מכן, הבית הלבן בחר להגיב, כאשר דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי, פרסם הצהרה: "התאכזבנו עמוקות לשמוע את דבריו של הנשיא עבאס לנשיא פוטין, פוטין רחוק מאוד מהסוג של שותף בינלאומי הדרוש כדי לטפל בצורה בונה בסכסוך הישראלי-פלסטיני", אמר הדובר.

"רוסיה לא עומדת בחוק הבינלאומי", המשיך הדובר "הנשיא ביידן, לעומת זאת, הפגין מחויבות במשך עשרות שנים לחפש פתרונות יצירתיים ולפעול למען השלום המתמשך הדרוש לקידום יציבות ושגשוג ברחבי המזרח התיכון".

אבו מאזן ולדימיר פוטין פלסטינים ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד