כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
תיעוד חריג משייח ג'ראח

צפו: צעיר ערבי שהתפרע דרש מכתב 'בחדרי': "אל תצלם אותי"

במהלך הלילה שוב נרשמו הפרות סדר במספר שכונות בירושלים. בשכונת שייח ג'ראח החלו נערים יהודים להתגרות ולהשליך אבנים לעבר נערים ערבים, ואלה הגיבו והשליכו אבנים בחזרה. המשטרה נאלצה להפריד. צעיר ערבי שיידה אבנים דרש מכתב 'בחדרי': "אל תצלם אותי". תיעוד

צפו: צעיר ערבי שהתפרע דרש מכתב 'בחדרי': "אל תצלם אותי"
ערבי מיידה אבנים בשייח ג'ראח צילום: מתוך התיעוד

לילה נוסף של מהומות והשלכת אבנים ערבים על יהודים ולהיפך עבר הלילה (מוצאי שבת) על שכונת שמעון הצדיק (שייח ג'ראח). כוחות משטרה גדולים פעלו בשכונה במשך כל שעות הלילה.

אמש עד לשעה 23:30, היה נראה כי השקט חזר לשכונת שייח ג'ארח בבירה, כמו בשאר האזורים במזרח ירושלים בהם הלהבות היו במגמת דעיכה וכמעט שלא היו אירועים. אלא שלקראת חצות הליל, קבוצת יהודים החלה להשליך אבנים אל עבר צעירים ערבים (שאבב) שישבו בצידי הכביש בשכונתם.

בתגובה, הערבים החלו להתאסף ולהחזיר מצידם במטר אבנים אל עבר היהודים. כתב "בחרדי חרדים' החל לתעד את אחד הצעירים הערבים משליך אבנים, וזה דרש ממנו בעברית: "אל תצלם אותי, לא לצלם אותי".

כוח גדול של מג"ב פיזר מיד את המתפרעים משני הצדדים, אך זמן קצר לאחר מכן קבוצת יהודים שוב פגעה ברכב השייך לערבים, עקרה את דלת הרכב וניפצה את שמשותיו. מנגד, הערבים החלו להשליך אבנים מפאתי השכונה אל עבר הרכבת הקלה בסמוך לשכונת ארזי הבירה.

רכב שנפגע מאבנים בשייח ג'ראח. צילום: יאיר לוי, בחדרי חרדים

לקראת השעה 1:30 בלילה היה נראה כי השקט חזר לשכונה, אלא שלקראת השעה 5:00 לפנו"ב שוב החלה השלכת אבנים הדדית בין קבוצה גדולה של יהודים לבין מספר צעירים ערבים. כוח משטרה שהיה בתגבור במהלך הלילה בשכונה הגיע מיד למקום האירוע הפריד ופיזר את משליכי האבנים משני הצדדים.

שייח ג'ראח שמואל הנביא ידוי אבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד