ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024
ציר הרשע

איראן מתכננת לשלוח טילים לרוסיה למלחמה באוקראינה

איראן מתכננת לשלוח טילים ומל"טים איראניים לרוסיה. זרימה מוגברת של נשק מאיראן עשויה לסייע בקיזוז אובדן נשק רוסי. לבנות מחדש אספקה ​​של תחמושת מונחית מדויקת נגד אוקראינה. יועצים איראנים ביקרו באזורים שבשליטת רוסיה כדי לספק הנחיות להפעלתם

איראן מתכננת לשלוח טילים לרוסיה למלחמה באוקראינה
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

איראן מקדמת את מחויבותה לאספקת נשק לרוסיה נגד אוקראינה, על פי גורמי ביטחון של ארה"ב ובעלות בריתה, איראן הסכימה בחשאי לשלוח לא רק מל"טי תקיפה אלא גם טילי קרקע-קרקע מתוצרת איראן המיועדים עבור שימוש נגד ערים ועמדות חיילים באוקראינה.

זרימת הנשק המוגברת מטהראן לרוסיה, עשויה לסייע בקיזוז אבדות עצומות בציוד הצבאי הרוסי מאז פלישת רוסיה לאוקראינה בפברואר האחרון. גורמים רשמיים בפנטגון גם אישרו את השימוש במל"טים איראנים בתקיפות אוויריות רוסיות, כמו גם את הצלחתה של אוקראינה להפיל חלק מהמל"טים.

איראן הפכה לספקית נשק לרוסיה, טהראן שלחה פקידים לרוסיה ב-18 בספטמבר כדי לגבש תנאים עבור משלוחי נשק נוספים, כולל שני סוגים של טילי קרקע-קרקע איראניים, כך על פי גורמים מארה"ב ומדינה בעלת ברית שעוקבת מקרוב אחר פעילות הנשק של איראן.

ה'וושינגטון פוסט' שחשף את הדיווח, מציין כי הערכת מודיעין אמריקאית בימים האחרונים יחד עם גורמים אוקראינים, תעשיית החימוש של איראן מכינה משלוח ראשון של טילי פתח-110 וזולפגאר, שני טילים בליסטיים איראניים ידועים לטווח קצר המסוגלים לפגוע במטרות למרחקים של 300 ו-700 קילומטרים, בהתאמה, כך אמרו שני פקידים שתודרכו בנושא. אם יתבצע, תהיה זו המסירה הראשונה של טילים מסוג זה לרוסיה מאז תחילת המלחמה.

הגורמים שעדכנו על משלוח הטילים המתוכנן אמרו כי איראן גם מכינה משלוחים חדשים של כלי טיס בלתי מאוישים לרוסיה, כולל עשרות מל"טים חדשים נוספים, ומספר גדול יותר של מל"טים מסוג שאהד-136 הנקראים לפעמים מל"טים "קמיקאזה" מכיוון שהם נועדו להתרסק במטרותיהם, הם מסוגלים להעביר מטענים נפץ למרחקים של עד 2,500 קילומטרים, יועצים טכניים איראנים ביקרו בשבועות האחרונים באזורים שבשליטת רוסיה כדי לספק הנחיות להפעלת המל"טים, כך אמרו הגורמים.

מלחמת אוקראינה רוסיה טילים איראן ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד