כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מסר למערב

פוטין: "לא מתחרט, לא רוצה להשמיד את אוקראינה"

במסיבת עיתונאים שערך בתום פסגה בינלאומית באסטנה, בירת קזחסטן טען נשיא רוסיה פוטין כי אינו מתחרט על הפלישה לאוקראינה. כוחותיו של פוטין ממשיכים לדשדש בקו החזית, בעיקר בחרסון. בחזית המזרחית דווח על התקדמות מסוימת של הצבא הרוסי

פוטין: "לא מתחרט, לא רוצה להשמיד את אוקראינה"
ההרס הרב באוקראינה צילום: צילום מסך

רוסיה משלמת מחיר יקר בדם כשאלפים מחייליה נהרגו במלחמה נגד אוקראינה, אך נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לא מתחרט. במסיבת עיתונאים שערך בסוף השבוע בתום פסגה בינלאומית באסטנה, בירת קזחסטן, טען פוטין כי אינו מתחרט על הפלישה. "אני רוצה להיות ברור – מה שקורה היום לא נעים, בלשון המעטה, אבל היינו מקבלים את אותו דבר גם מאוחר יותר, רק בתנאים גרועים יותר עבורנו, זה הכול. לכן פעלנו נכון ובזמן הראוי".

פוטין שב ואמר כי הוא מוכן לחזור לשולחן המשא ומתן, אך הזהיר את המערב מהתערבות בוטה יותר במלחמה לטובת הממשלה בקייב – ולדבריו עימות ישיר בין כוחות נאט"ו לכוחותיה של רוסיה יביא ל"קטסטרופה גלובלית".

בנוסף הנשיא הרוסי הבהיר כי היעד שלו אינו "השמדה" של אוקראינה והכריז כי "לעת עתה" אין צורך ב"מתקפות מאסיביות" נוספות על אוקראינה. את הדברים אמר בהתייחס למתקפת הטילים הנרחבת שבה פתח ביום שני האחרון כנקמה על הפיצוץ בגשר קרים. את אמירתו האחרונה הסביר בכך שרוב יעדי התקיפה שנבחרו מראש כבר נפגעו.

פוטין התייחס במסיבת העיתונאים גם לגיוס המילואים הנרחב שעליו הכריז בחודש שעבר בצל התבוסות שספג צבאו באוקראינה. "אורכו של קו המגע (בחזית) הוא 1,100 קילומטרים, ולא היה אפשרי עוד לשמור עליו רק עם חיילים תחת חוזה", אמר פוטין. על רקע דיווחים שלפיהם רבים מהחיילים המגויסים נשלחים לחזית ללא אימון או ציוד מספק, וכי לפחות שבעה מהם נהרגו בתוך ימים אחדים מרגע שנשלחו לשם, הוסיף פוטין שכל חייל צריך לעבור הכשרה – אבל ציין כי לעתים ההכשרה הזו יכולה להסתיים בתוך עשרה ימים בלבד.

פוטין הדגיש כי לא צפוי גיוס מילואים נוסף, לפי שעה נראה שכוחותיו של פוטין ממשיכים לדשדש בקו החזית, בעיקר במחוז חרסון שבדרום המדינה שם עורך הצבא האוקראיני מתקפת-נגד. לדברי גורמים אוקראינים, המתקפה שחררה עד כה 75 יישובים וכפרים. הממשל הרוסי שמונה בחרסון – אחד מארבעת המחוזות הכבושים-חלקית שפוטין סיפח מאוקראינה בחודש שעבר – הודיע על כוונה לפנות אזרחים בשל הפגזות חוזרת ונשנות לכאורה מצד האוקראינים.

בתקשורת הרוסית דווח במהלך סוף השבוע האחרון כי כמה מהמפונים כבר הגיעו למחוזות בתוך רוסיה ולחצי האי קרים, שסופח כבר ב-2014 ושוכן דרומית לחרסון. חרף הפינוי, סגן ראש הממשל הפרו-רוסי בחרסון טען כי לא מדובר בנסיגה של ממש. "אף אחד לא נסוג, אף אחד לא מתכנן לעזוב את השטח של מחוז חרסון", אמר קיריל סטרמוסוב. מנגד, בחזית המזרחית דווח בסוכנות הידיעות על התקדמות מסוימת של הצבא הרוסי.

המודיעין הבריטי דיווח בהערכת המצב היומית שלו כי הרוסים רשמו באזור דונבאס, בשלושת הימים האחרונים, הצלחות "טקטיות", ומתקרבים לעבר העיירה האסטרטגית בחמוט שבמחוז דונייצק – אותה הם מנסים לכבוש מידי האוקראינים כבר שבועות ארוכים, בריטניה הדגישה כי מדובר בהתקדמות "איטית מאוד", ובמסגרתה כבשו הרוסים שני כפרים מדרום לבחמוט.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין קזחסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד