כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"איום על הדמוקרטיה הישראלית"

אהוד ברק: הדבר היחידי שיכול להציל את הימין

למרות שהם במרחק של כמנדט לפי ממוצע הסקרים מ-61, ראש הממשלה לשעבר טען שגוש הימין יכול לנצח רק אם יהיה גל טרור או פיגוע: "הם לא רק מחכים שזה יקרה, אלא מתים שזה יקרה". הוא הסביר מדוע הוא תומך בהסכם עם לבנון: "בסוף מדובר בדברים מעשיים"

אהוד ברק: הדבר היחידי שיכול להציל את הימין
אהוד ברק / בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל ובאסל עוידאת, פלאש 90

אהוד ברק, ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר, תקף בראיון העניק ביממה האחרונה את גוש הימין וטען שהדבר היחידי שיכול לגרום לו לנצח הוא גל טרור.

ברק אמר בראיון ל'חדשות 12': "בסוף, חלילה הם (הגוש של נתניהו), עלולים להפסיד את הבחירות, ויכול להיות סוף לא נעים. היות שהדבר היחידי שיכול כמעט להציל אותם זה לא ההסכם (עם לבנון), אלא גל טרור או פיגועים, פיגוע של אימא וארבעה ילדים נרצחים חלילה ערב הבחירות, יכול להבטיח להם את הניצחון. הם לא רק מחכים שזה יקרה, אלא מתים שזה יקרה".

"איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' יחד עם נתניהו והכת הזו של 'כוח, כסף וכבוד' הם איום על הדמוקרטיה הישראלית, על כולנו". לדברי ברק, בן גביר מייחל לחרחר גל טרור כדי לשרת את מטרותיו. "הוא רוכב על גל של חרחור מתחים. הרי האחריות היא לא רק שלו, יש גם צד שני. הפלסטינים רחוקים מלהיות מושלמים. בן גביר הוא תופעה בעייתית מאוד".

"אני חושב שכל הבחירות האלה אמורות לנוע על הקו המפריד בין דמוקרטים, מימין ומשמאל, אגב כולל אנשים כמו ליברמן שעושה עבודה מצוינת באוצר ואלקין. הקו המפריד צריך לעבור בין הדמוקרטים, כולל אנשים שהם מימין לנתניהו, ובין הכת הביביסטית, הכת של "כוח, כסף וכבוד" עם התזות של מירי רגב. הברית הבלתי קדושה בין בן גביר והגזענים המשיחיים, היא האיום האמיתי על מדינת ישראל".

ברק התייחס גם להסכם עם לבנון, "ראשי מערכת הביטחון, הרמטכ"ל, ראש המוסד, ראש השב"כ, ראש המלל, ראש אמ"ן, כולם אנשים שנתניהו מינה, כולם חושבים שזה הסכם נכון, מכירים את העניין, נעדרי עמדה פוליטית בשלב הזה. הם כולם אומרים שזה הסכם טוב".

"בסוף מדובר בדברים מעשיים", המשיך ברק. "זו לא כניעה לחיזבאללה אלא בקשה של ארה"ב. ארה"ב עומדת מאחורינו באופן עקבי בכל מוסדות האו"ם, במועצת הביטחון בכל פעם שאנחנו מבקשים, מגבה אותנו ב-3 מיליארד דולר בשנה, נותנת לנו את הציוד הכי טוב בעולם, היום היא מבקשת משהו. היא מארגנת בקשיים עצומים קואליציה בין-לאומית כדי להבטיח את המשך הגיבוי לאוקראינה. הם מבקשים מאיתנו להגיע להסכמה על הדבר הזה שזה מים כלכליים".

אהוד ברק בלוק הימין בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד