כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"ציד מכשפות"

טראמפ מוכן להעיד בוועדה למהומות בקפיטול רק בשידור חי

הוועדה שחוקרת את המהומות אחרי הבחירות בארה"ב הצביעה פה אחד לזמן את טראמפ להעיד על הידע שלו על הפלישה. טראמפ שוקל להופיע אבל רק בשידור חי. לטענת טראמפ, תפקיד הועדה הוא ציד מכשפות. לא ברור אם הוועדה תאפשר לטראמפ להעיד בשידור חי, אם לא יסכימו לתנאיו, חסינותו כנשיא לשעבר תמנע מהם לכפות עליו הגעה

טראמפ מוכן להעיד בוועדה למהומות בקפיטול רק בשידור חי
דונלד טראמפ צילום: דוברות הקרמלין

על פי הדיווחים בארה"ב, הנשיא לשעבר דונלד טראמפ רוצה להעיד בשידור חי בפני הוועדה שחוקרת את המהומות שאירעו ב-6 בינואר 2021 כדי לשכנע את החוקרים שזה היה ציד מכשפות. הוועדה הצביעה פה אחד לזמן את טראמפ למסורת עדותו בנוגע לאירועים בפשיטה על בניין הקפיטול של מפגינים שזעמו על ההפסד בבחירות ולטענתם הבחירות נגנבו על ידי הדמוקרטים.

מקורות המכירים את טראמפ אמרו כי הנשיא לשעבר יסכים רק להעיד בשידור חי, והכוח המניע שלו הוא להוכיח שזה לא אלא ציד מכשפות. טראמפ אמר כי הוא רוצה לדבר כדי להוכיח את טענותיו. לא ברור אם הוועדה תאפשר לטראמפ להעיד בשידור חי, שכן הם דחו עדויות של כל העדים שהעמידו תנאים, מלבד קאסידי האצ'ינסון, עוזר לשעבר בבית הלבן בתקופת ממשל טראמפ.

אם לא יאפשרו לו עדות בשידור חי, לא ברור מה הוועדה תעשה כדי לגרום לו להעיד. יש הטוענים כי טראמפ גם שוקל לשתוק, בעצת עורכי דין שהזהירו שהוא עלול להפליל את עצמו.

חברי הוועדה גם מאמינים כי עדותו תענה על שאלות רבות סביב המהומות, כמו המגעים שלו עם פעילים פוליטיים לפני האירוע כך אמרו מקורות ל'גארדיאן'. עם זאת, הוועדה עשויה להיתקל בבעיה, כאשר היא מנסה לגרום לטראמפ להגיע דרך בתי המשפט, מכיוון שלנשיאים לשעבר יש בדרך כלל חסינות מפני עדות בקונגרס.

גם אם הוועדה תצליח להעביר את הזימון דרך בתי המשפט, החסינות עשויה להיות מוגנת על ידי משרד המשפטים. מקורות משפטיים חוששים כי המאמץ לא יצליח בסופו של דבר, חסינותו כנשיא לשעבר תמנע מהם לכפות עליו הגעה.

דונלד טראמפ מהומות הקפיטול גבעת הקפיטול שידור חי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד