ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
נואשים להימלט מהקרבות

חיילים רוסים יורים בעצמם כדי לא להילחם

באוקראינה טוענים כי חיילים רוסים שזה עתה הגיעו לחזית יורים האחד בשני כדי לחזור הביתה. יותר מ-200 נכנעו לכוחותיו של זלנסקי כשהם מתחננים למזון ומים

חיילים רוסים נכנעים
חיילים רוסים נכנעים צילום: צילום מסך

מתגייסים טריים יורים זה בזה כדי שיוכלו להתפנות רפואית במקום להילחם באוקראינים. המגויסים הרוסים נכנעו ליד העיר חרסון ואמרו לשוביהם שחבריהם ירו בהם כדי להבטיח שהם יישלחו הביתה. אחרים טענו שחיילים רבים התאבדו, בעוד יותר מ-200 נכנעו לכוחותיו של זלנסקי כשהם מתחננים למזון ומים וציינו כי לא אכלו יותר משבוע.

מפקד אוקראיני חשף ברשתות החברתיות כי מתגייסים רוסים פצעו את חבריהם כדי לא להילחם. הוא אמר "החבר'ה האלה לא רוצים להיות כאן, רבים ירו אחד בשני כדי לוודא שהם יישלחו הביתה לטיפול, אבל רבים נשארו ועכשיו נמצאים במעצר שלנו, עבורם זה בלגן, אבל זה בלגן שלהם, הנשיא שלנו אמר להם שוב ושוב להיכנע או ללכת הביתה, הם לא יכולים לנצח".

אלפי מתגייסים שהוזעקו הם בגיל העמידה וגילו במהלך הגיוס כי נאלצו לחפור תעלות עם כידונים, הם קיבלו שמיכות במקום שקי שינה ולא קיבלו מספיק אוכל. אחרים דיברו על כך שקיבלו נשק, אך לא קיבלו הדרכה מעשית לפני העלייה לאוטובוסים והועברו ישירות לחזית.

אנגוס קראולי, קצין מודיעין לשעבר של הצבא הבריטי, אמר כי המפקדים הרוסים הגדילו את כוחותיהם וכעת אינם יכולים לספק להם את צרכיהם. הוא אמר: "לפוטין יש יותר ממחצית הצבא שלו באוקראינה והם נפרסו במשך חודשים, הם יצטרכו להיות מוחלפים, אבל נותר לו מעט לשלוח לחזית".

מלחמת אוקראינה רוסיה ירי פצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד