כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
פשע מלחמה

מנצח אוקראיני נרצח על ידי רוסים לאחר שסירב להופיע

מנצח תזמורת אוקראינית נרצח בעיר הכבושה חרסון בגלל סירובו להשתתף בקונצרט שהופק על ידי שלטונות רוסיה, כך מסרה ממשלת אוקראינה. "לאחר שיורי קרפטנקו סירב לשתף פעולה עם הרוסים, חיילים רוסים ירו בו בביתו"

מנצח אוקראיני נרצח על ידי רוסים לאחר שסירב להופיע
יורי קרפטנקו צילום: משרד התרבות האוקראיני

יורי קרפטנקו - שהיה המנצח הראשי של הפילהרמונית של חרסון, כמו גם אחת מהתזמורות הקאמריות בעיר - סירב להצטרף להופעה החוגגת את "שיפור החיים השלווים" בשטח הכבוש, כך מסר משרד התרבות של אוקראינה. בתגובה הרוסים רצחו אותו. "ב-14 באוקטובר נודע על הרצח האכזרי של המנצח הראשי של תיאטרון המוזיקה והדרמה בחרסון", עוד מסר המשרד בהצהרה, "לאחר שיורי קרפטנקו סירב לשתף פעולה עם הרוסים, חיילים רוסים ירו בו בביתו".

קרפטנקו היה תומך מוצהר בממשלת אוקראינה, לאחר שחרסון נכבשה על ידי רוסיה בראשית ימי המלחמה. הוא פרסם פוסטים ביקורתיים כלפי רוסיה בחשבון הפייסבוק שלו עד אמצע מאי, אז הפחית את ההתנגדות הגלויה. לא ברור מתי קרפטנקו נורה למוות. משרד התובע האזורי של מחוז חרסון אמר בהצהרה כי המנצח הפסיק לתקשר עם חברים ובני משפחה מתישהו בספטמבר.

על פי משרד התרבות האוקראיני, "יורי קרפטנקו הפגין בגלוי את עמדתו האזרחית וסירב לעזוב את חרסון הכבושה" לפי אתר Kherson.online, לפני ה-1 באוקטובר, "יום המוזיקה הבינלאומי", תכננו הכובשים יחד עם משתפי פעולה באולם הפילהרמונית קונצרט חגיגי בחרסון בהשתתפות התזמורת הקאמרית המפורסמת. לטענת אוקראינה 'קונצרט זה נועד על ידי הכובשים להדגים את מה שנקרא "שיקום החיים השלווים" בחרסון, עם זאת, מנצח התזמורת יורי קרפטנקו סירב בתוקף לשתף פעולה עם הכובשים".

מלחמת אוקראינה רוסיה מנצח מוזיקאלי חרסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד