כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
דבק ברבותיו

בד"ה: החוקר התורני נפטר בשמחת תורה

בבני ברק ובחסידות אלכסנדר נפרדו במוצאי שמחת תורה מהרה"ח ר' מנחם אבינועם מקובר ז"ל מחשובי החסידים שחקר את תולדות החסידות וחיבר ספרים הרבה. אמש הוא הובא למנוחות בבית החיים בעיר אלעד

בד"ה: החוקר התורני נפטר בשמחת תורה
הרה"ח רבי מנחם אבינועם מקובר ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בבני ברק הלך לעולמו בעיצומו של חג שמחת תורה, הרה"ח רבי מנחם אבינועם מקובר ז"ל מחשובי חסידי אלכסנדר לאחר שסבל ייסורים רבים וקבלם באהבה ובדומיה והוא בן 70 בפטירתו.

המנוח ז"ל נולד בט"ו כסלו תשי"ב לאביו ר' ישראל מקובר ז"ל, ואמו מרת חיה. 

הרב מקובר ז"ל ייסד ופיתח את המכון להוצאת ספרים של חסידי אלכסנדר, עסק בחקר ההיסטוריה של החסידות, כתב את הספרים 'תולדות הישמח ישראל' ו'צדיק באמונתו', וערך את בטאוני 'כרמנו' של החסידות במשך שנים רבות. 

הוא נודע בכשרון מיוחד שהיה לו בפענוח כתבי יד עתיקים. עוד הו"ל ספרי מחקר שונים, בהם 'הלבוש היהודי באירופה' לחקר הלבוש היהודי לדורותיו.

בנוסף, ייסד וניהל גמ"ח להלוואת כספים בהם עזר וסייע רבות, והכל בהצנע לכת ובמידות טובות ונאצלות. היה קשור בלב ונפש לאדמו"רי בית אלכסנדר זצ"ל וכן לאדמו"ר שליט"א והנחיל את מורשתם לדורות הבאים.

בשלהי הקיץ האחרון נפל למשכב, וסבל את ייסוריו בדומיה, למגינת לב השיב את נשמתו לבוראה, בצהרי יום שמחת תורה בבית החולים שיבא בתל השומר.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך את בניו: הרה"ג ר' שמחה בונים ראש כולל אלכסנדר בירושלים, הרב יהודה משה, והרב יוסף. חתניו: הרה"ג ר' ישראל מנחם וינגרטן ראש הישיבה הגדולה חשמונאים, והרב פנחס מושקוביץ.

הלוויתו התקיימה אמש, מוצאי חג שמחת תורה, מביתו ברחוב הגר"א 7 בבני ברק דרך בית המדרש הגדול של חסידי אלכסנדר ברחוב אחיעזר לבית החיים בעיר אלעד שם נטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

חסידות אלכסנדר הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד